Mark Todds täcken

cactuspower

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av dom täckena ?
Och nej jag ska inte köpa något mer täcke nu :p
Men jag är i alla fall nyfiken på dom. Hur är passformen?
Kvalitén? Är de hållbara/slitstarka? Håller dom tätt?
Är ni nöjda?

Hur är thermo täckena?

Alla täckena ser ju i alla fall fina ut! :)

Sv: Mark Todds täcken

Jag har tre stycken och är nöjd med allihopa.
Har ett termoinnetäcke, ett rutigt bomullstäcke och ett utetäcke.
Alla tre sitter bra, har genomtänkt design med snabbknäppen osv, och har varit slitstarka nog att klara sig i våran valackhage.

Jag har en halvblod som varken är smal eller ultrabred över bringan, utan ganska normal. (0om det nu var till någon hjälp :p )

*lanar knapp*

Jag har flera MT tacken till mina tva hastar och ar jattenojd. Passformen ar superb pa bade smala fullblodet och megabreda irlandaren!!

Verkade vara ett bra täcke, men min dam (arab) passade de inte på iaf.

De fick "bäst i test" på något täcke förra året av väldigt många provade.
Mitt regntäcke med avtagbar hals har jag haft i flera år. Hållbart, sitter bra, håller tätt och halstäcket sitter jättebra!

Jag har också tre MT-täcken och är mycket nöjd med dem. Har ett regntäcke, ett utetäcke med 200 g fyllning och ett ofodrat stalltäcke. Suverän passform till min mittemellankuse som med MT kan få täcke i rätt storlek, 130, istället för ett för stort 135.

Har ingen erfarenhet av dem själv, men en av ridsportbutikerna här i stan (enligt mig den bästa, med bra produkter och bra service, otroligt kunnig personal) gick över till att sälja MT-täcken istället för Horsewear, då hon tyckte att de var minst lika bra men att priset på HW är alldelles för högt.

Ullis

Har också ett Mark Todd, utetäcke. Det bästa jag har! Ytskiktet är helt otroligt bra, isolerar super, regn rinner bara av och det har inte en reva. Är nog minst tre säsonger sen jag köpte det. Ett minus bara: fodret i mitt täcke är inte kanalsytt vilket har resulterat i att fodret åkt ner lite och värmer inte längre över korset där det behövs som mest! Men tänkte lämna in det för det är verkligen så bra. OBS, detta täcket är ca 4 år så det har säkert ändrat sig sen dess. vart hittar man MT-täcken på nätet?

Mvh/Somi

Senast ändrad av en moderator:

Tack för alla svar!
Jag upptäcke nyligen en webshop där det fanns många olika sorters MT-täcken och andra produkter från MT (bl.a. schabrak, träns, transportskydd, även ridkläder m.m.)
Sidan heter www.sikon.nu

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 033
Senast: Sassy
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 430
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka