Märkning av hästar

T

Tomaten

Vad finns det för metoder?Chip märkning vet jag ju men det kräver ju en apparat som läser chip, finns den ingen typ av märkning som trav hästar eller hundar i öronen till ridhästar? :idea: :confused:

Sv: Märkning av hästar

Vet inte om man gör det längre men i Italien tatuerade man fullbloden på insidan av överläppen.
Men annars går man över till chip även på hundar nu mera, mina veterinärer öronmärker inte hundar alls bara chipar. Det är samma scanner som man läser chipen med på hästar, hundar och katter.

Sv: Märkning av hästar

I Holland tatuerar man underläppen på shetländarna. Det är fyra (ganska stora) siffror som även finns med i passet.

Liknande trådar

Mat Jag såg en märkning på en glassförpackning som jag inte förstod, och jag undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig att förstå...
Svar
4
· Visningar
535
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 595
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 552
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 043
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka