Marsvin ute?

Royal_724

Trådstartare
Kan man ha ett marsvin ute på sommaren?
Typ om man bygger en bur ovan marken och dem har bra skydd?
 
Sv: Marsvin ute?

Jag hade mina marsvin ute i en större kanin bur.Huvudsaken de kan gå in i en låda med hö i så de kan ta skydd.
 
Sv: Marsvin ute?

Okej... har aldrig hört nån som haft sina marsvin ute, därför jag undrar om man kan det!
Dem är väl inte direkt lika tåliga som kaniner är!
 
Sv: Marsvin ute?

När det regnade och blåste så tog jag in dom för säkerhets skull. Men för det mesta var de ute i buren. Man får vara noga med att de inte blir blöta och kalla därför är det viktigt med att ha en ordentlig låda till dom,sedan se till att de kan gå i skugga.
 
Sv: Marsvin ute?

Jo det tänkte jag... Får väl fundera lite på om jag ska bygga nån, lättare om man hittar nån som ska göra sig av med sin bur...slipper man bygga själv!:D
 
Sv: Marsvin ute?

Joo vi har också vårat marsvin ute, hon går tillsammans med våra kaniner i våran gammla hundgård, vi har ställt in en sån kanin bur som man har kaninerna i ivanligafall ocj bara byggt på lite mera träskivor så det blit lite mer "hus" kännsla, proppar in en massa hö, och hon mår livets glada dagar....:D
 
Sv: Marsvin ute?

Marsvin är känsligare för drag än kaniner, jag skulle rekomendera helt tak och en hel sida och ett hus givetvis, sen att buren inte står i värsta vinddraget är ju en fördel.
Marsvin brukar tycka det är skönt att vara ute bara de är skyddade från väta och vind.:)
 
Sv: Marsvin ute?

Jag hade tänkt mig en bur med hela väggar runt om förutom framtill där det blir nät, och sen ett bo som han kan ligga inne i!
Har haft ute honom småstunder lite då och då och det älskar han!
Ska nog försöka hitta en bur till honom, annars är min pojkväns pappa en hejare på att bygga saker! :D
Får väl vara extra snäll mot honom!
Kan marsvin och kaniner gå ihop?
 
Sv: Marsvin ute?

Ja det har jag haft, det går bra och min erfarenhet är att de tycker om det, men tänk på att marsvinet ska kunna gå undan och att kaniner kan bli lite vilda när de blir könsmogna.
Min kanin var tre när jag köpte marsvinet de älskade varandra från första stund... Om inte annat märktes det väl när kaninen dog marsvinet blev jätte ledsen när hon försvann:cry: Så för att rädda livet på honom fick han bli avelshanne, då blev han glad:D
 
Sv: Marsvin ute?

Hur känsliga är marsvinen?
Skulle dem klara av att bo i stallet typ året runt, eller är det för kallt för dem?
Jag vill helst ha mitt marsvin inne, men inte min pojkvän...visst jag förstår honom, för det här är nog det marsvin som har skräpat ner mest! Men det ä ju faktist jag som städar ju!
 
Sv: Marsvin ute?

Har du ett ensamt marsvin? Om det inte har någon kompis, tycker jag att du ska överväga att lämna bort det istället för att det ska sitta ensam i stallet. Men visst, marsvin klarar av att bo i stall om de är skyddade från fukt och drag. Det är också viktigt att de har ordentligt med strö så att de inte blir kalla om tassarna.
 
Sv: Marsvin ute?

Men det finns ju de burar som är täckta runt om med galler ovanpå (innebur alltså) de är suveräna.Då skräpar de absolut inte ner mer än din pojkvän :devil: :p
 
Sv: Marsvin ute?

jag skulle aldrig sätta ett marsvin i ett stall! :eek: det är ju inte bara tassarna som ska skyddas mot kyla...
 
Sv: Marsvin ute?

Om jag nu skulle sätta ut honom i stallet så kommer jag ju givetvis skaffa en kompis till honom, annars blir det ju synd om honom!
Men just nu så är hans bästa kompis katten ziri, dem trivs jättebra ihop, sover tillsammans oxå!
 
Sv: Marsvin ute?

men åh.. den kommer ju att dö :eek:
ok att den kan klara det på sommaren, men aldrig i livet på vintern! såvida du inte har dom i ett uppvärmt rum!
 
Sv: Marsvin ute?

Har dom vindskydd och så länge det är varmt går det nog bra. Men regnar det och stormar ute så borde man ta in dom eftersom dom är känsliga mot vind och kyla. Och man vet ju aldrig vad det bli för väder på natten så att... det är svårt att säga. Allt beror på vädret.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
413
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Idag, och imorgon, är det marsvins-SM. Jag var där en stund idag och det var så kul att träffa alla! Jag har inte varit på någon...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: Lyan
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Stinaelin
·
  • Artikel
Hej! Söker med ljus och lykta efter ett ridläger till sommaren som passar 11-åriga dottern - vi verkar vara sent ute då allt vi tittar...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: Lina985
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp