Marsvinsproffs sökes!

Ny, tråkig uppdatering: Idag fick jag ett mail från personen som tog över de små pärlorna. Lilja dog idag. Hon hade antagligen samma skador som Iris och trots försök med behandling ville hon inte riktigt mer. Hennes kompisar (matte inkluderad) är helt förstörda.

Jag tänkte på henne senast igår då jag besökte kliniken jag tog dem till när de kom till mig. Jag tror att jag träffade veterinären som jag tog dem till för hjälp med Iris skador (veterinären som hade svårt att hålla tillbaka tårarna) men kom på vem det var efter att jag lämnat. Annars hade jag uppdaterat henne om hur det gick med dem och vilket fint hem de kom till. Jag är glad att jag hade lite is i magen vad gäller omplacering så detta fina hem dök upp. Tänk om de hade hamnat hos någon som inte hade den här viktiga kunskapen, som inte kunde tyda signalerna dessa små skickade ut när kroppen började ge upp. De hade ju som bekant inte de bästa förutsättningarna iom hur mycket stryk kroppen fick den där veckan innan de hittades.
 
Det är helt otroligt hur Lilja tog hand om och styrde sin flock nästan från dag ett. Hon råkade i slagsmål med Coco som då bodde här också men Billy som kastraten hette som bodde här då redde ut situationen bra.
De kamrater hon bodde med nu har varit här sen sommaren 2021 och de trivdes bra tillsammans.
Det är väldigt lugnt i buren ikväll och jag antar att de är lika ledsna som matte är för att fina Lilja inte finns med oss längre. Jag är djupt tacksam mot Amha för att jag fick förtroendet att ta hand om de små som farit så illa i livet.
 
Det är helt otroligt hur Lilja tog hand om och styrde sin flock nästan från dag ett. Hon råkade i slagsmål med Coco som då bodde här också men Billy som kastraten hette som bodde här då redde ut situationen bra.
De kamrater hon bodde med nu har varit här sen sommaren 2021 och de trivdes bra tillsammans.
Det är väldigt lugnt i buren ikväll och jag antar att de är lika ledsna som matte är för att fina Lilja inte finns med oss längre. Jag är djupt tacksam mot Amha för att jag fick förtroendet att ta hand om de små som farit så illa i livet.
Det är fascinerande att en del marsvin har just den där inbyggda pondusen, som gör att de självklart styr - alldeles oavsett vilka kompisar de har.

Jag vet att både Lilja och Iris har haft det riktigt bra hos dig, och jag är glad över att det blev du som tog hand om dem. De förtjänade verkligen att få ett liv i lyx.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp