Iaraphel

Trådstartare
Tittar ju runt lite efter hingstar nu igen till mitt sto, och har börjat bli intresserad av Marwin...

Han hade rätt mycke anglorarab i sig va? såg i stamtavlan att det var någon långt fram i ledet... Sedan kände jag inte igen så mycket av hans stam så om nån vet något får ni gärna skriva lite om hans föräldrar och så,

sedan.. har jag inte sett så mycket av honom, mest kort och någon hoppning (hunting?) men han 'r lite halvgrov va? inte så ädel?

någon som vet vad han ger för avkommer? har han gett mycket avkommer hittils?
Och en sak till som egentligen inte spelar så stor roll...
hur många strumpor har han?
stoet är mörkbrunt, väldigt mörk (kanske svartbrun), men mörkbrun/ svartbrun är la mer dominant än svart? även om int ejag brukar gå efter utseendet så är ju en svart häst me strimbläs å strumpor en dröm?

många frågor.. hoppas på att nån vill svara på något :bump:
 
Marwin är en trevlig hingst ...han ska vara ganska lätthanterlig och ha ett gott lynne.

Avkommebedömning visar på plus i såväl hopp som dressyr!

Han har angloaraben Matcho X i andra led.

Marwin vann Falsterbo hunting och har tävlat framgångsrikt tom MSV dressyr...han har även vunnit sin debut i 1,60 då han vann Argentina Grand Prix.

Marwin är svart med 4 vita strumpor och bläs samt bukfläck.

Enligt mej så är han en medelgrov hingst med utstrålning...en häst som utstrålar "här kommer jag".

Min häst efter Marwin är svart/vit skäck...hästen på användarbilden.Hennes mamma är brun/vit skäck.Så vitt jag vet så har Marwin gett en hel del svart hästar och även ofta hästar med vita tecken. ;)
 
Ok, tack så mycke!!!
han har en vit haka eller underläpp också va?
hehe satt å fundera på hur de skulle bli om fölet blev svart fick sin mors vita överläpp och sin fars vita underläpp/haka :p
 
Jag har träffat Marwin många gånger, och även många avkommor, men bara föl tror jag...Fölen har ofta "roliga" tecken, och ibland bukfläckar. Han var ganska grov och lite tung förut, tex. när han gick huntinget med Hickey. Men nu tycker jag att han har blivit jättesnygg, när Helena ridit honom. Han har verkligen utstrålning! :)
 
Han var ju lite tjock tidigare, men när han visades på hingstvisningen i våras var han på tok för tunn. Fick höra foderstaten sen och då var det ju inte så konstigt... 6 kg hö och 2 kg havre, för en hingst som tävlar OCH betäcker.
 
Är det någon som har nån länk till en bild på honom, månne?
 
En jag känner har en unghäst e. Marwin och den hästen är en kopia av sin far!!! Slående lika.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp