Mask och nya direktiv?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tess82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 703
T

Tess82

Vad gäller nu med avmaskning?Jag tycker det kommer nya direktiv hela tiden. Det är iaf. dags för mig att byta medel för jag har haft norromectin i ett visst antal år nu, och hörde att man skulle byta med jämna mellanrum.
Någon som är insatt i detta?
Vilka medel som är bäst o så..
Tacksam för svar :bump:

Sv: Mask och nya direktiv?

Jag tycker det har varit samma rekommendationer i många år nu, inget nytt de senaste 5-8 åren iaf.

Träckprov till att börja med. Behövs avmaskning och du använt Noromectin i ett par år är det läge att byta och ha ett pyrantel-år (Fyrantel eller Banminth).

Sv: Mask och nya direktiv?

Har kollat och ska ta träckprov på alla hästarna.Har kollat en av dem och han behöver inte avmaskas.Ska nog börja med prov istället för att avmaska i onödan :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 674
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 550
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 435
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 941
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka