• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Smultronagnes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 921
S

Smultronagnes

Lillsnuttan hade kräkts på badrumsmattan för en stund sedan. Och det ser ut som att hon har spytt upp något som ser ut som mask??
Men ändå inte. jag kan inte för mitt liv komma påv ad det skulle kunna vara som hon kan ha tuggat i sig här i lägenheten.
Men samtidigt: kräkas upp mask?! Det kan väl aldrig vara bra eller?
De är som ljusbruna (åt det beiga hållet, eller typ som bugarsmileyn: :bow: ) och några av de var liksom korkskruvade och pja... jag analyserade efter bästa förmåga! ;)
Språngmarsh till apoteket för avmasknignsmedel lr vad gör jag?

Sv: Mask???

jag hade försökt lista ut vilken sort det är, finns "hälsoråd för katt" på apoteket, de kanske illustrerar i den? Annars tar väl axilur det mesta

Vad har hon ätit?
Min lilla katt hade den ovanan när hon precis kommit hit, att smälla i sig mat -inte bebismaten jag köpte utan hon skulle äta ur stora katternas skålar (större bitar).
Vilket fick till följd att hon inte tuggade ordentligt och kräktes upp -inte normala spyor utan spyor som ser ut som kattbajs :cool:
Jag blev vansinnig och undrade vem som skitet på köksbordet och på mattan innan jag tittade närmare och såg vad det innehöll, det hjälpte ju lite att hon satte sej och hulkade igen precis när jag skulle städa bort.

Det här gick över rätt så fort, måste säjas -hon var väl van vid att kriga om maten där hon kom ifrån "Jag måste äta fort annars får jag inget".

Klart dom kan kräkas mask..Spolmask kan kräkas upp. Inget ovanligt alls. Men du ser ju på en gång om det är mask, sånt brukar man knappast ta miste på.

Mynta2 skrev:
Inget ovanligt alls. Men du ser ju på en gång om det är mask, sånt brukar man knappast ta miste på.

Hm... det är väl det som är lite knivigt, det såg ut som att hon skulle ha ätit gummisnoddar, typ?? Jaja. det blir avmaskning i vilket fall som h elst! :smirk:

Peta i det då..;)...När min hane spydde upp spolmask så rörde dom på sig...*myzigt*...Fast han har varit gummisnoddsätare han med, fast då har man sett skillnaden på snodd och mask. Maskarna är ju ganska långa.

Mynta2 skrev:
Peta i det då..;)...När min hane spydde upp spolmask så rörde dom på sig...*myzigt*...Fast han har varit gummisnoddsätare han med, fast då har man sett skillnaden på snodd och mask. Maskarna är ju ganska långa.

Ja. jag gjorde faktiskt det... ! :o
Jag har varit hästskötare hos två kirurger och de lät mig obducera allt möjligt tvivelaktigt, mask från en undernärd häst tex... :eek: :D
men de rörde inte på sig.
Det är väl det som gör mig lite misstänksam ...

När vi hade katter så kräktes den ena upp en mask, såg precis ut som en gummisnodd, liksom korkskruvsaktigt som du beskriver! Fast den rörde sig däremot. Men det kan ju hända att den dött innan den blev uppkräkt.

Liknande trådar

F
Katthälsa Jag blev lite förvirrad av alla råd som dök upp när jag googlade så jag vänder mig till Bukes förenade katt-elit! Jag avmaskade katter...
Svar
6
· Visningar
8 623
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår