• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare BernT
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 129

BernT

Trådstartare
Är ju snart halloween och jag ska på maskerad. Är inte min grej egentligen då jag hellre har en snygg klänning och klackar :p

Iaf behöver lite inspo om vad jag ska klä ut mig till. Vill helst inte lägga mer än typ 5-600 på dräkten eftersom jag bara ska ha den en gång. Jag är sugen på att köpa en nunne-dräkt. Typ ha den och en bibel ocj ett träkors i halsband. Jag tycker det vore skitkul för jag är allt annat än celibat-levande haha men mina killkompisar röstar för en "slut-outfit" (tänk typ sjuksköterskeoutfit).

Så vad ska ni ha? Är en nunne-dräkt verkligen så tråkig som mina killkompisar hävdar? Har en Snövit-dräkt (skitkort) som jag kan ha men den känns tacky :p

Sv: Maskerad

Är inte allt som har med Halloween jäkligt tacky?

Jag hade använt något av det jag redan har eller köpt något som jag kan använda flera ggr och kompletterat med billiga accessoarer för att se rätt ut.

Å jo nunnedräkt lät trist, dina killkompisar har helrätt :D

Meen vem är jag att döma om vad som är trist eller ej?

Jag ska vara ängel på halloween. Mina vänner ska vara bla mimmi pigg, snövit, ngn läskig med sår (oklart vad definitionen är) och indian :) Finns det ingen maskeraddräktsbutik nära dig? Man kan nog få ihop en rätt bra för 5-600. Eller du kanske kan hyra en? Går nog på hälften :)

Om du bor nära min stad kan jag ge tips på var!

Alla andra i gänget går all in och kör med dräkter så tänkte också göra de annars blir de ba att man inte tar det seriöst (viktiga grejer det här, lol). Klart halloween är tacky, är ju lite av grejen ;)

Meeeeen jag som var taggad på nunne-idéen haha. Aja frihetsgudinnan kanske? Komplett med kroppsfärg i ansikte och på armarna (samma färg som statyn är i). Hittade en dräkt som ser precis ut som den baddräkten lady gaga har i just dance-videon, skulle ju funka. Fast lär bli sinnessjukt kallt att ha typ baddräkt i november.

Ponsse : bor typ 10 mil från Örebro så blir nog lite långt ;) indian var iofs bra idé typ pochahontas, fast blond sån :p

Klart de funkar att vara nunna, det var min bror på en maskerad ;)

Ett annat tips är ängel, slitsa ett lucialinne, ha svarta nätstrumpor under. Våffla håret. Gör fina änglavingar. Jag gjorde en gång av grov ståltråd som jag böjde så det blev en ställning som hängde på axlarna, nästan som en ryggsäck, sen gick upp bakom huvudet till en gloria. Vingarna kläddes med vita nylonknästrumpor, och glorian med tjockt julgransglitter.

Annars om du gillar klänning bättre, gå som Cruella deVille, eller Morticia i familjen Addams. Inte behöver man köpa dyra dräkter, man behöver mest fantasi :) Hoppas du får en trevlig fest!

KL : Jag kanske eventuellt stjäl en liten del av din tråd TS, hoppas det är okej :o

Vad menar du med nätstrumpbyxor till en ängel? Ska man inte vara "fin" och snäll då? O_o Anledningen till att jag frågar är för att jag ska vara ängel (som jag skrev tidigare). Jag har en vit guld glittrig klänning och vingar. Men vad ska jag ha på benen? :crazy: Klänningen är väldigt kort, så jag vill gärna ha något safe. Och vilken typ av skor skulle ni valt? :)

Har klätt ut mig till Edward Scissorhands en gång och det var många som blev imponerade ;)

Det var för att ängeln inte var nån riktig ängel, under ytan ;) Men det väljer man ju själv :)

Har samma problem, vete tusan vad jag ska vara... det reagerar på då man kollar alla sidor med dräkter är att alla manliga versioner är fullt normala, medans ALLA motsvarande för tjejer benämns med "sexig" före

Jag sydde en kort enkel kjol av ett helluddigt, rött tyg (tänk mopedfäll a´70-tal), köpte en uppblåsbar eldgaffel i rött och svart, ett par blinknade horn i samma färger. Till det ett svart linne, en svart kofta, nylonstrumpor och klackar. Bättre djävul fanns inte att uppbåda i landet.

Jag var kanin förra året. Väldigt billigt! Och sexigt! Köpte öron och tuss till svans, hade sen en vit kort klänning och vita strumpor.

Jag tycker du kan köra på nunne-konceptet men du behöver ju inte se ut som en vanlig nunna utan mer som den maskeradnunnedräkten.
21-21957-20120917110949.jpg

Jag brukar köra på djävul, hatar att klä ut mig :p. Svart klänning, diadem med röda horn och en liten eldgaffel. Tråkigt kanske, men enkelt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II
  • Födda-24
Tillbaka