Maskerade män till attack

Status
Stängd för vidare inlägg.

vallhund

Trådstartare
"Ett hundratal maskerade män drabbade samman med väktare och polis i centrala Stockholm på fredagskvällen. Enligt polisens rapport ska målet med de maskerade männens samling i centrum ha varit att utsätta ensamkommande flyktingbarn för brott." Källa

"Personer med rånarluvor och armbindlar delade ut flygblad som talar om att ge flyktingbarn "straffen de förtjänar" inför våldsamheterna i centrala Stockholm i går kväll." Källa

"Den person som greps i samband med våldsamheterna i centrala Stockholm i går kväll är nu släppt, men brottsmisstankarna kvarstår. Uppgifterna om att personer med utländsk bakgrund var målet för attackerna bekräftas enligt Expressen i en polisrapport." Källa

"Ett vittne säger till Aftonbladet att han såg en stor grupp svartklädda och maskerade personer gå till attack mot personer som såg ut att ha utländsk bakgrund vid Sergels torg.

– Jag gick förbi och såg ett stort svartklätt gäng som var maskerade. De kom från Drottninggatan och gick ner mot Plattan och började, som jag uppfattade det, att slå invandrare.

– Jag såg kanske tre personer som blev slagna, det var inget fotbollsbråk eller så. Jag blev ganska rädd och gick därifrån" Källa

Man skäms över att vara svensk, men tydligen inte alla:
http://aktuelltfokus.se/kandissexologen-hyllade-fotbollshuliganernas-rasistattacker-pa-twitter/
 
Jo, jo alltid lika modigt när ett stort gäng ger sig på några få svaga stackare.

Klart man måste hylla det :up:
 
Oj, vad förvånad jag blev av att läsa Katerinas twitter. Inte riktigt den uppfattning jag fått av henne då jag läst hennes böcker... Iofs vet jag inte mycket om henne som person, så kanske inte har anledning att bli förvånad, egentligen.
 
"Ett hundratal maskerade män drabbade samman med väktare och polis i centrala Stockholm på fredagskvällen. Enligt polisens rapport ska målet med de maskerade männens samling i centrum ha varit att utsätta ensamkommande flyktingbarn för brott." Källa

"Personer med rånarluvor och armbindlar delade ut flygblad som talar om att ge flyktingbarn "straffen de förtjänar" inför våldsamheterna i centrala Stockholm i går kväll." Källa

"Den person som greps i samband med våldsamheterna i centrala Stockholm i går kväll är nu släppt, men brottsmisstankarna kvarstår. Uppgifterna om att personer med utländsk bakgrund var målet för attackerna bekräftas enligt Expressen i en polisrapport." Källa

"Ett vittne säger till Aftonbladet att han såg en stor grupp svartklädda och maskerade personer gå till attack mot personer som såg ut att ha utländsk bakgrund vid Sergels torg.

– Jag gick förbi och såg ett stort svartklätt gäng som var maskerade. De kom från Drottninggatan och gick ner mot Plattan och började, som jag uppfattade det, att slå invandrare.

– Jag såg kanske tre personer som blev slagna, det var inget fotbollsbråk eller så. Jag blev ganska rädd och gick därifrån" Källa

Man skäms över att vara svensk, men tydligen inte alla:
http://aktuelltfokus.se/kandissexologen-hyllade-fotbollshuliganernas-rasistattacker-pa-twitter/
Fy vad vidrigt!

Stämmer det att Katerina skrev så på Twitter?
Har inte jättekoll på henne men blev ändå förvånad..?
 
Torde inte vara så svårt att identifiera de maskerade idioterna, enligt polisens källa som aftonbladet citerade gick de ju direkt från demonstrationen till att klå upp mörkhyade ...
 
Så sjukt balla och modiga snubbar, verkligen. Ge sig på gatubarn i stora grupper måste vara det tuffaste man kan göra. Heja dem. :up:

Eller inte :meh::banghead: Jävla nollor tänker jag. Jag blir så fruktansvärt less på all sån här skit som händer, varför är det så svårt för vissa att bete sig som en civiliserad 2000-tals-människa?
 
Alla utnyttjar de situationer de hittar.
Gatu "barnen" utnyttjar den svagheten i systemet att man idag inte har möjlighet att lagföra dem eller skicka hem de.
Det i sin tur frestar grupper att gå ut och ta lagen i egna händer samtidigt som man får puckla på sina hatobjekt.

Lösningen.
Plocka bort "barnen" från gatan frihetsberöva dem och lär dem att läsa o skriva och en vettig yrkesutbildning fram tills de är 18 och kan skickas hem!
 
Det enda positiva med ett burkaförbud, hade varit att de kunnat plocka in hela den här högen utan att vänta på att de skulle puckla på en oskyldig mörkhyad människa.

I går kväll när jag läste om detta, så funderade jag över hur långt in i framtiden det ligger att vanliga Svenssons börjar hylla dessa attacker. Med tanke på hur debattklimatet har förändrats de senaste åren och orden blir hårdare och elakare en liten, liten bit i taget. Ord som "jävla pack", "parasiter", "skäggbarn" osv börjar kännas som vardag och har i det närmaste normaliserats.
Hur som helst så låg det inte så långt in i framtiden, det räckte med att logga in på kära facebook dagen efter.
 
Det enda positiva med ett burkaförbud, hade varit att de kunnat plocka in hela den här högen utan att vänta på att de skulle puckla på en oskyldig mörkhyad människa.

I går kväll när jag läste om detta, så funderade jag över hur långt in i framtiden det ligger att vanliga Svenssons börjar hylla dessa attacker. Med tanke på hur debattklimatet har förändrats de senaste åren och orden blir hårdare och elakare en liten, liten bit i taget. Ord som "jävla pack", "parasiter", "skäggbarn" osv börjar kännas som vardag och har i det närmaste normaliserats.
Hur som helst så låg det inte så långt in i framtiden, det räckte med att logga in på kära facebook dagen efter.

Nej, det är inte i framtiden alls utan här och nu, och det är sorgligt och skrämmande.
Jag har bland annat sett det hyllas av en helt vanlig tonårstjej i min bekantskapskrets. Vad gör att en tonåring tycker det är bra och ballt att jämngamla misshandlas p.g.a. landet de kommer ifrån eller hudfärgen de har?
 
Jag har bland annat sett det hyllas av en helt vanlig tonårstjej i min bekantskapskrets. Vad gör att en tonåring tycker det är bra och ballt att jämngamla misshandlas p.g.a. landet de kommer ifrån eller hudfärgen de har?
Ja, ställ dig frågan en gång till - och fundera.
Jag gissar...självupplevda händelser blandat med kompisar som råkat ut för samma händelser.
gulan
 
Ja, ställ dig frågan en gång till - och fundera.
Jag gissar...självupplevda händelser blandat med kompisar som råkat ut för samma händelser.
gulan

Fast alltså? Alla har väl dåliga erfarenheter av andra människor, i något sammanhang. Jag har till exempel en mycket dålig erfarenhet av en blond helsvensk kille, men inte vill jag (och har aldrig viljat) att stora grupper maskerade töntar ska misshandla alla blonda killar som ser svenska ut för det? Det är ju helt absurt.
 
Det känns ju väldigt tryggt att ha maskerade nazister och fotbollshuliganer som jagar folk som ser osvenska ut. :banghead:
Det här dök upp i mitt fb-flöde nu på morgonen

"Om nu de här vännerna av ordning är så djävla rediga?

Om de nu måste ta tag i saker som polisen inte klarat ut?

Om de nu, motvilligt men av nödtvång, måste se till att lag och ordning återställs?

Varför har de inte en enda gång klätt sig i sina svarta uniformer för att ta tag i MC-gängens organiserade brottslighet?

Varför har de inte en enda gång skyddat värdetransporter eller tagit tag i ordningen runt fotbollsmatcher?

Varför har de inte en enda gång jagat narkotikaligor eller prostitutionsorganisationer?

Varför, när de nu är så djävla rediga, dyker de upp först när det är barn som är kriminella? Ett av samhällets absolut minsta problem faktiskt.

Ynkligt, ynkligt övermåttan ynkligt."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp