Sv: Massa frågor!
Åhå, får man vara nyfiken och fråga vad som är lustigt med testet? visade det svagt positivt eller? Det kan vara så att du blivit gravid senare än vad du trott och då kan det ge ett svagare utslag.... Eller så har det blivit som för mig att det har lyst illblått på stickan.
Tja vi hamnade i den situationen i våras/somras att jag upptäckte att jag var gravid -då var jag redan i 4e månaden. Hade haft mens som vanligt och bara varit trött inget mer.
Maken ville absolut inte behålla barnet, jag var ju inte direkt positiv själv heller men kunde inte tänka mig att göra abort. Vi hade redan tre barn varav den yngste blott var 14 månader när bebben föddes.
(läkarna glömde sterilisera mig när 3 barnet föddes-via kejsarsnitt- och trots kondom så blev lilla Smilla till)
Vi gick till kuratorn och pratade och lipade. Jag hade bestämt mig och sa att han fick göra som han ville men påminde honom att han minsann hade lika roligt som jag då hon blev till.
Efter några veckor lade sig chocken och han konstaterade faktum att vi skulle ha en till och nu var det han som var mest glad i hågen. Idag ångrar ingen av oss beslutet att vi behöll henne.
Jag tycker du ska ringa till mvc och även beställa tid hos kurator/psykolog för dig och sambon där ni kan lufta tankarna och även ha någon som styr upp samtalet om det blir lite tjafsigt.
Visst , det är jobb med barn, men dom tillför även så mycket. Man lär även känna sig själv på ett annat plan.
Man behöver inte heller bli stugsittare bara för att familjen blir större. Våra barn är nästan alltid med oss, hos veterinär, hingsthållare eller när maken kör offroad. Det vi håller på, är att båda ska få egen vuxentid till att kunna träffa kompisar, fika etc.
Skulle ni besluta om abort ska det kännas bra för båda.
Kom ihåg -ingen har rätt att döma oavsett ert beslut.
Kan bara önska lycka till oavsett vilket!
Styrkekramar
/Jennie
ps: Grattis !!!
ps2: man kan mer än man tror..........