• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare froggy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 719
F

froggy

Någon som har fått sin häst masserad. Har det blivit bättre,eller fortfarande samma som förut(om den vart spänd,haft ont eller liknande)?

Sv: Massage!

Jag masserar min häst själv då och då, har gått 3/5 steg på Axelsons och jag upplever iaf att han blivit mjukare iprincip hela kroppen :)..
Jag tror knappast att det kan bli sämre iaf! :)

Man brukar massera hästen ca 3 ggr innan man kan se skillnad.Ger det ingen skillnad så är det högst troligt att det är ngt annat,som man inte kan komma åt med massage.

Jag masserar rygg- och rumpmuskler på inrådan från min ET. Hon (hästen alltså) kändes ganska "svampig" i ena rumpmuskeln, men har nu masserat i över 2 månader (var 4:de dag) och hon känns mycket bättre!

Malin

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: jennylu
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 400
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
741
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #10
  • Oseriös avel 2023