Massera hosthäst?

PrittePuff

Trådstartare
Ni som har hosthästar vet ni om man kan massera sin hosthäst utan problem?
Är det nåt område man bör undvika?
(på hästens kropp)

Hade vet ute i veckan och han sa att det var miljön, och den håller vi på att ändra. Så det var inget fysiskt problem. Har fått medecin att ge 2ggr om dagen också.

Sv: Massera hosthäst?

Ja, det kan du göra. Hästen kan ibland bli hudöm men det vet massören och använder grepp som hästen accepterar. Den ökade cirkulationen kan göra att hostan "kommer igång" dvs att hästen får upp slem och partiklar från lungorna.
Jag pratar nu förstås om bronkit och inte om någon infektion eller liknande, då ska hästen inte masseras. Man kombinerar inte heller massage med vissa mediciner. Fråga din massör om du är osäker.

Sv: Massera hosthäst?

ja, min tanke var också att det borde lösa upp slemmet. Nä, det är ju ingen infektion utan bara miljön som ställer till det.

Okej, jag får kika upp vad medecinen hette och kolla det...

Liknande trådar

Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
287
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Luff
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 434
Senast: Sel
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 187
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022