Mässingputs

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Vichy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 9 155
V

Vichy

Är det nån som har ett bra tips på ett medel till att putsa mässing med? Mina gamla stigbyglar har helt tappat glansen, så även bettringarna, dom har blivit jättefula och fläckiga, vill ju att dom ska se fina ut igen! Provat Häxans, men tyckte inte det blev nåt bättre.

//Victoria

Sv: Mässingputs

tandkräm? allt med slipmedel i ska vara bra. alltså borde svinto också vara värt att testa.

Det finns speciell puts för mässing. Titta i affären. Annars brukar vanlig ketchup gå bra att putsa mässing med.

Nepp, provat Häxans mässingputs, fungerade inte alls...
Tack för alla tips, ska prova dessa!
Fler tips mottages tacksamt!

//Victoria

Jag har att mässingsputs från g*ldfynd och det funkar kanon för mig :)

Det ska kollas upp!
Har precis provat ketchup, hände ingenting, provade tandkräm, fungerar! Men det kravdes ett frenetiskt gnuggande.
Sambon tittade konstigt på mig när jag kom med ketchupflaskan, tandkrämen och ett mässingbett och satte mig i soffan!:D

Återupplivar denna tråd.

Jag tycker att Häxan har fungerat ganska bra men det har krävt en hel del gnuggande och det blir liksom aldrig klart - man kan hålla på hur länge som helst.

Finns det inte någon slags puts/vätska som man bara kan lägga grejerna i? (de gjorde väl reklam för något sånt på TV-shop för massa år sedan men det kanske inte fungerar?)

/Malu

Bra tråd. Jag fick äntligen "tummen ur" och letade på nätet upp ett polermedel jag för många år sedan köpte på en marknad. Jag har letat och inte hittat det i någon affär. Tuben är snart slut (har ändå räckt i 15 år) och jag har sett framför mig hur jag på alla sätt försöker få ut det allra sista! Men nu hittade jag pastan. Det heter Pol och är det absolut bästa jag någonsin använt, har provat allt som räknats upp i tråden utom Guldfynds medel. Jag sökte på pol polera så hittade jag företaget som säljer! Ska beställa per omgående.:bump:

Vinsyra som man blandar ut i vatten kan man lägga ner dem i och sen putsar man upp dem.
Never Dull är bra och äver Diamond paste. Jag använder Brasso som är som det bästa. :laugh: Tyvärr är det köpt i Irland och jag har akdrig sett det i sverige.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 069
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 381
Senast: Edla
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka