Måste berätta...

taccotad

Trådstartare
Har under en längre period inte haft nåt hästintresse alls, inte ens haft lust att gå ut och klappa dom... Har inte ridit på flera månader.
Jag har lagt ut annons ett par gånger för att låna ut mina hästar men det är sååå svårt.

Nu senaste veckorna har jag börjat få lite nya känslor. Jag längtar lite smått efter att rida igen, ut och skritta en runda barbacka på min goa häst. Ut och rykta, pyssla mm. Jag blir så glad av dessa känslor så ni anar inte!!! Att jag sen inte ens kommit ut och ridit kvittar, för känslorna verkar iaf finnas där igen.

Jag är helt övertygad om att mitt bristande intresse har funnits pga att jag har haft småbarn, min minste är 1.5 år nu och hans första år var jättejobbigt med otroligt mkt skrik och missnöjdhet. Nu börjar han bli stor och leker med sin storebror, förstår mkt mer och allt känns mkt enklare numera. Känns som jag har börjat andas igen om ni förstår vad jag menar.

Nu är det kanske inte nåt som intresserar någon här. Ville bara dela medmig av min glädje!
 
Sv: Måste berätta...

Hej!

Ååå, vad roligt! Just den känslan är så härlig, känna en mule i håret, mulen som rufsar runt för att sedan gå vidare ner och pålle som vet att i fickan finns något gott till honom.

Hoppas du snart kan komma upp på hästryggen och få en härlig galopp i nysnö!!

Många kramar.
Susanne. (som höll upp i 10 år pga barn)
 
Sv: Måste berätta...

Vilken härlig känsla :laugh:
Hoppas att du snart får möjlighet att ut och rida och gosa igen.
 
Sv: Måste berätta...

Ja, alltså min hovslagare har nästan skällt på mig när jag pratat om att låna ut/sälja för han vet tydligen att mitt intresse kommer tillbaka. Jag ´börjar nästan tro att han har rätt.

Tänkte ta mig ut på en skrittrunda i helgen!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 767
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 574
Senast: kma
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 618
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp