Måste ha en ny förbygel....

alice

Trådstartare
I och med att jag bytte sadel och fick sadeln på rätt ställe på hästen har det visat sig att min förbygel från RedLine är för liten! :eek: Om jag lägger sadeln där den vill ligga och där jag och hästen vill ha den, blir resårdelen för kort! :eek: Det fattas 3-4 cm för att jag ska kunna sätta fast den på båda sidor. :cry: Tror inte denna finns som x-full, men jag ska kolla med åf.

Så, vad finns det för förbyglar, som inte kostar skjortan dvs håller sig under tusenlappen, som är generösa i storleken? Har hittat en från Knights som är rätt estetiskt tilltalande och jag gissar att den ligger rätt ok i pris. Den har dock exakt samma konstruktion som min RedLine, som är för kort, så jag tror denna blir för kort också.
Har en chetakförbygel som används som "slit och släng" också som jag ännu inte kontrollerat storleken på, men ska göra det.

//Alice

Sv: Måste ha en ny förbygel....

Lämna in till sadelmakae och få resårdelen utbytt mot en i rätt längd fungerar också bra:angel:

Apo som bytt många resårer genom åren:D

apocalypsen skrev:
Lämna in till sadelmakae och få resårdelen utbytt mot en i rätt längd fungerar också bra:angel:

Apo som bytt många resårer genom åren:D
:bow:

*tar sig för pannan* Att jag inte tänkte på det... :o Tack!

//Alice

Sadelmakare är bra att ha, vi kan fixa ganska många saker och man slipper jaga sig trött i jakten på rätt storlek:angel: ;)

Apo:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Är på jakt efter en ny förbygel, men alla jag hittar är för små. Tror jag var in i de flesta montrar på EuroHorse och letade men utan...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Centaur
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 505
Senast: sthu
·
  • Låst
Utrustning Vilka hästar brukar sånna sadlar ligga bra på? Jag provade en sån på min häst igår och tyckte den var super att sitta i! Min häst har... 2 3
Svar
40
· Visningar
13 207
Senast: sannaaah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka