måste man ha förbygel/brösta i terrängen?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare idalina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 882
I

idalina

Helt enkelt så som rubriken lyder;
Måste man ha förbygel eller brösta i terrängen?

det står sääkert i TR men jag orkar inte leta upp det.
Om det inte står något om det, är det typ en "oskriven regel" på att man skall använda det?

Har inte ens startat en fälttävlan ännu, men har som mål att starta en debutant i vår. Så vi snackar inte *** här :D
Hästen har utprovad sadel som ligger precis där den skall vid all form av träning.. Vill inte ha en massa onödig utrustning och tycker typ att det är snyggare med vanlig martingal.

Sv: måste man ha förbygel/brösta i terrängen?

nee de måste man inte, på min ponny har jag aldrig haft något bara sadel och vanligt träns. hästen har ja de för att linte sadeln ska glida så de går uppför och nerför + de kan ju va bra å ha någo att hålla sig i:P

Om man inte orkar läsa TR :eek:

Då är det väl tveksamt om man skall orka tävla :devil:

Det finns ju en liiiiiten risk att du missar annat (som är viktigare) än ovanstående som står i TR

Om man inte orkar läsa TR :eek:

Då är det väl tveksamt om man skall orka tävla :devil:

Det finns ju en liiiiiten risk att du missar annat (som är viktigare) än ovanstående som står i TR

:o
Jag menade förståss att jag inte orkade leta upp just den detaljen just nu :angel:Är förövrigt ganska duktig på att hålla mig uppdaterad i TR..

Det är ingen tvång med förbygel i alla fall inte i debutant.
Men kan varmt rekomendera en förbygel framför vanlig martingal.:angel:

Liknande trådar

Fälttävlan nu i fällnings perioder så glider min sadel gärna bak i galoppen, är mellan 2 bomvidder just nu också så har en fårskinnspadd vilket...
Svar
7
· Visningar
1 958
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka