Måste man slutmäta en b-ponny?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare trojalotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 850
T

trojalotta

Hej!

har en fråga jag vill få svar på , gärna snabbt. Vi har en b-ponny som ev ska tävlas på klubbnivå. Har inga planer på att varken mäta upp eller ner honom.....
Han har inget pass men står på kö hos en utfärdare, sedan en lååång tid. Måste man slutmäta en ponny? Han är 10 år i år.

Sv: Måste man slutmäta en b-ponny?

För att tävla klubbnivå så tror jag inte att ponnyn behöver vara slutmätt. Lokalt och uppåt måste den däremot det.

Det är nog olika på olika klubbar. Vi brukar kolla på mätintyg när folk kommer första gången med sina ponnyer.

Ok, tack för era svar. Så om man inte tävlar så finns det inget tvång eller syfte med en slutmätning?

Det är ju vid en eventuell framtida försäljning då kanske som det kan vara bra att ha

Ska ni bara rida den hemma och inte har något intresse för tävling så behöver den inte mätas men vill ni ut å tävla så ska den ha giltigt årsintyg fram t.o.m 7år och ha ett slut mätintyg från 8år! Om den bara ska gå nån klubbtävling så är det nog bäst att fråga klubben hur dom vill ha det;)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Ketrawzc
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka