Kieffer har en modell som heter Master vet jag, en dressyrsadel. Aldrig hört om ett märke vid det namnet?

Jag har haft en Master allround.
lågprisadel tror jag.

hade inte min länge

Hööks sålde en sadel för några år sedan som hette master. den kostade runt 2.000 om jag minns rätt och var faktiskt skön att rida i. fanns i dressyr o allroundmodell.

Det var en master allround jag såg... Vilken modell har bommen? Var det något du inte gillade hos sadeln eftersom du bara hade den ett kort tag?
Saken är den att jag har bara tänkt att ha sadeln som "reserv" och använda den 2 ggr per vecka ungefär...
Bara funderar på om den är såpass bra till det.... :confused:

En häst i stallet har en Master Allround, den kommer från Master Saddlery.

Den är rätt gammal men urskön att rida i, djupt mjukt säte!

jag hade min sadel superkort tid, bommen sprack nämligen.
men den var annars skön att rida i och så.
Kommer ej ihåg vidd och dylikt på bommen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 902
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka