mat i blöt

TheHunted

Trådstartare
Kna man tex lämmna kornkross i lite vatten under natten tro?
eller ska man hellre gör så man heller lite vatten över fodret på morgonen direkt innan man ger?

Sv: mat i blöt

JAg slår vatten över fodret precis innan jag ger det... Min häst har lite brottom och sätter lätt kornkrosset i halsen med hosta som följd om hon får det torrt.

Blöter upp det precis så mycket att det blir lite grötigt....

jag vet inte men jag brukar blöta mitt kornkross och kraft
redan på morgonen till middagen och på kvällen till morgoen
jag vet inte vad det gör för skillnad
men jag blöter även kraft oxå

Beror ju alldeles på om du i kornkrossen har t ex betfor som måste stå och svälla före servering (eller pellets t ex). Har du bara kornkross så går det ju bra att du blöter precis före servering.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 199
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 190
Senast: Mint
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
672
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka