Mäta antalet grader

cactuspower

Trådstartare
Hur mäter jag så jag får fram antalet grader på min häst så jag vet hur många grader det ska vara på sadeln sedan? :confused:

Sv: Mäta antalet grader

Ta en gammal stålgalje tex eller en tjock ståltråd och forma den efter manken.. sen kan du rita ner det på ett papper och ta med till sadelaffären elelr var du nu ska handla sadel ifrån! Du kan säkert räkan ut graderna utifrån den mallen du gjort också men sånt där somhar med matematik att göra e jag urusel på så det får någon annan beskriva! *ler*

Lycka till!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 093
Senast: Görel
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
648
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
618
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka