Mäta upp?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare j3nnyy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 775
J

j3nnyy

Har precis tagit en d-ponny på foder, hon är sex år (när slutmäts dom egentligen??) och är 1.48 cm precis. Eftersom jag fyller arton nästa år, undrar jag om det är tillåtet att mäta upp en d-ponny till stor häst och hur man går till väga då?

Sv: Mäta upp?

Varför ska du mäta upp? För att få tävla henne sen också när du är över 18? Det får du väl göra ändå, även om hon är D-ponny, du tävlar då mot de stora hästarna i deras klasser.

Rätta mig om jag har fel.

Det finns iofs 159357 trådar om detta redan men du skaffar en hästlicens så är problemet löst och du tävlar därefter bland hästar.

Har precis tagit en d-ponny på foder, hon är sex år (när slutmäts dom egentligen??) och är 1.48 cm precis. Eftersom jag fyller arton nästa år, undrar jag om det är tillåtet att mäta upp en d-ponny till stor häst och hur man går till väga då?

Dom slutmäts när dom är 8 år, vill du ha din ponny som häst i stället så behöver du inte mäta den nesta år utan bara börja tävla på häst tävlingar. Skall den ha licens så måste du lösa hästlicens(även om den redan har ponny licens)

Föresten så får du fortfarane tävla ponnyn i avd B även när den inte räknas som ungponny och även om du fyller 19år

Har också hört att man får tävla D-ponny, trotts att man fyllt 18 år.
Fast i avdelning B.
Jag ska ev tävla D-ponny i avledning B sen när jag fyllt 18 år.
Då jag gör de nästa år.

*KL*

Om man tävlar ponnyn som stor häst får den tävla som ponny sen då? Tänkte bara på att tjejen/killen som äger ponnyn kanske vill tävla den som ponny sen.

Om hästen växer lite granna till på 2 år så har du ju en häst och ingen d-ponny :) så det är bara att hålla tummarna :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 639
Senast: Roheryn
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 311
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka