Mataffärer som ställer pallar i mittgångarna omöjligt hålla avstånd

Börjar faktiskt bli lite less på hur vi lärare behandlas nu. Vi förväntas vara på jobbet oavsett om man har lektioner eller inte. Man måste vara nära eleverna i många situationer så hur mycket man än särar på stolar i matsalen så är vi ändå utsatta. Vår skolchef skrev ett brev i går. Eleverna nämndes men vi lärare utelämnades helt. Andra inom kommunen som faktiskt rent krasst utsätts för mindre personkontakter jobbar hemma sen i våras. Med det sagt vill jag inte återgå till distansstudier, men önskar att vi kunde vara mer flexibla och t ex få ha förtroendetid när vi inte har lektioner.

Jag förstår er! Det finns ju ingen anledning till att lärare ska behöva vara på skolan när de inte har lektioner. Vansinnigt att kräva det i nuläget! Och att lärare ska behöva åka in till jobbet trots distansundervisning känns otroligt märkligt!! Skulle lärare vara mer benägna att fuska? Det tror iaf inte jag.
 
Jag var precis och handlade i min lilla affär på andra sidan gatan. Det var väldigt lugnt och stilla. Inte mycket folk där. En annan fördel med att jobba hemifrån och ha ett flexibelt arbete. Jag kan välja att handla när få andra handlar.
 
Börjar faktiskt bli lite less på hur vi lärare behandlas nu. Vi förväntas vara på jobbet oavsett om man har lektioner eller inte. Man måste vara nära eleverna i många situationer så hur mycket man än särar på stolar i matsalen så är vi ändå utsatta. Vår skolchef skrev ett brev i går. Eleverna nämndes men vi lärare utelämnades helt. Andra inom kommunen som faktiskt rent krasst utsätts för mindre personkontakter jobbar hemma sen i våras. Med det sagt vill jag inte återgå till distansstudier, men önskar att vi kunde vara mer flexibla och t ex få ha förtroendetid när vi inte har lektioner.
Ja, jag undervisar elever som har föräldrar som är hemma för covid. Då jag arbetar med elever som är utagerande utsätts vi lite mer
Jag försöker att inte bli typ bitter men jag kan tycka att det är en rejäl dissonans mellan hur rigida regler det är för vissa och hur utsatta vi är. Om det nu finns skäl för alla fånigheter så varför inte för lärare liksom?
Herregud vad det ska respekteras och folk får utbrott över en sträckt arm, en pall i en mittgång, en trubadur i ett hörn fem meter ifrån ett sällskap osv. Man blir inte lite irriterad då, både på dom och på sin egna situation. Jag vet att det förstnämnda är fel, på många plan, men jag känner så ibland. Ett jävla gnäll till och ni åker på att hoppa in i åk 1 på närmsta skola liksom. Men ta mitt sistnämnda för vad det är; stress och frustration.Jag vet att jag har fel.
 
Ja, jag undervisar elever som har föräldrar som är hemma för covid. Då jag arbetar med elever som är utagerande utsätts vi lite mer
Jag försöker att inte bli typ bitter men jag kan tycka att det är en rejäl dissonans mellan hur rigida regler det är för vissa och hur utsatta vi är. Om det nu finns skäl för alla fånigheter så varför inte för lärare liksom?
Herregud vad det ska respekteras och folk får utbrott över en sträckt arm, en pall i en mittgång, en trubadur i ett hörn fem meter ifrån ett sällskap osv. Man blir inte lite irriterad då, både på dom och på sin egna situation. Jag vet att det förstnämnda är fel, på många plan, men jag känner så ibland. Ett jävla gnäll till och ni åker på att hoppa in i åk 1 på närmsta skola liksom. Men ta mitt sistnämnda för vad det är; stress och frustration.Jag vet att jag har fel.

Jag förstår hur du tänker. Men jag tänker också att ju bättre folk är på att sköta sig i situationer där det går att distansera, desto mer hjälps vi åt att trycka ner risken för dem som tvingas ut i frontlinjen. Om du måste undervisa Nisse så är det min skyldighet att göra vad jag kan för att inte nysa på Nisses mamma på Ica, typ.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag vaknar på morgnarna så är det till en wakeup light-väckarklocka med radio. Det där med radiostation är svårt! Riktigt svårt...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: cassiopeja
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 422
Senast: Keb71
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp