matchar inte...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Love_energy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 874
L

Love_energy

Mitt lilla problem är att jag förälskat mej i hööks kandar rundsytt(svart) och ska nu köpa en martingal till pållen, problemet är att jag har en ljusbrun sadel!

jag kan väl inte ha en ljusbrun sadel svart träns och ev svart martingal? Låter ganska fult.:rofl:

Sv: matchar inte...

haha oj glömde skriva att jag ska ha det som vanligt träns, alltså ta bort den dubla tyglen och bettet hehe..

jag vill ju gärna ha samma färg på allt läder. men ska du bara rida hemma så fungerar det utmärkt med olika färger.
sen vill man ju gärna matcha på tävling.

ja precis man vill matcha på tävling o jag jag tävlar, men att byta sadel för att man helt plötsligt vill satsa på svart (mer lätthanterligt/lättskött än brun enligt mej)

Ingenligen bryr sig nog ingen men gud vad snuggt det är om det matchar..

åhh nån som inte kommer skratta åt mej på tävlingsbanorna:rofl:

Är du hoppryttare eftersom du vill ha martingal (och har ljusbrun sadel)?

Jag tror det kommer se väldigt stökigt ut med rundsytt dressyrträns som dessutom har bred nosgrimma Och vitt foder OCH är svart, kombinerat med ljusbrunsadel och martingal. Det blir bara för mkt och för lite enhetlig.

Det finns ju bruna rundsydda träns som inte är sååå dressyriga, Hubertus tex:
IMG_0407.jpg

jo, har nog ändå ändrat mej lite om det där tränset och satsar nog på det rundflätade från höök(det man kan ta bort aachen på, men fattar inte hur)

flärpen är dubbelvikt så när du drar loss snoken är det bra att ta loss fästen, hur enkelt som helst :)

sist jag tittade på internationell hoppning på tv så såg jag flera som hade olika färg på sadel och träns. Så om du vill se ut som ett proffs så behöver du inte oroa dig för att ha svart träns till en brun sadel.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 949
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 175
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka