Matchning!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Modewiktor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 2 336
Sv: Matchning!

Hermelin skrev:
Jag skulle säga att det är en åldersfråga. För ungdomar - ja, kanske. För vuxna - nej, knappast.

Ja, man ser ju tex en del elitryttare som rider med svart sadel & brunt träns eller tvärtom och ibland har de tillochmed svart sadel&träns och bruna skydd. Fult :p

jag tycker som alla andra att det är kul att matcha lite men inte för mycket. men om man har tex två nyanser av samma färg (tex ljus o mörkblått) tycker inte jag att det ser för matchat ut jag gör det mest för min egen skull men men jag gör det nog också för att jag inte vill ge ett slaffsigt intryck

Det är ju olika från person till person. Själv tycker jag det är jätte kul att matcha, men absolut inte viktigt :)

Modewiktor skrev:
:rofl:
Är det viktigt att häst och ryttare matchar varandra i utrustningen?

Klart det inte e, men om man tävlar så vill man ju se tjusig ut. Annars är det ju för ens egen skull man gör det. Jag tycker det e kul att matcha. Min vita andalusier har allt i blått, min bruna arab har lila, min bebis welsh som förmodligen blir skimmel har rosa, och min korsningsponny som är brun skäck har mörk grönt. Blir så glad när jag hittar nån ny grej i rätt färg, man e ju lite larvig kanske...:smirk:

Ja det är ganska viktigt, iaf för mig.
Men att övermatcha ser bara larvigt ut,
som någon sa: lagom är bäst :p

påminner lite om sidney crosby :angel: lr så vill jag att sidney ska vara sådär söööt....
håller förövrigt med om att lagom matcning är snyggast.

Jag skulle kunna tänka mig att ha ett träns i tex en mer röd läderfärg på ovansidan och som är svart på kanterna och på undersidan. Då skulle det se lite annorlunda ut men samtidigt matcha min svarta sadel och svarta ridstövlar osv. Finns det någon som saluför den typen av träns som är "tvåfärgade". Vad tycker ni skulle det vara en snygg lösning?:rofl:

jag är värkligen sämst på att matcha så jag får nog säga nej!

det tycker jag beror på situationen.. ska man tävla eller åka på nån "fin" träning är det ju roligare om man kan matcha lite, men hemma spelar det ingen större roll tycker jag. eller vissa gränser finns det väl:D

*knapplån*

Jag säger som imrahil och många andra, på tävling ser det snyggt ut om det är någorlunda matchat. Men viktigt.. nää.. Själv tävlar jag inte och jag är en sån som gladeligen tar på mig en blå tröja och klär på pållen ett rött schabrak! Men basgrejerna är väldigt lätt att matcha hos mig, jag har väldigt svårt för brunt så allt läder, benskydd, hjälm osv är svart.

inte viktigt men det är kul, speciellt på tävling :d
Men hemma är ju ganska usel på det faktiskt, har inget öga för färger heller tyvärr :crazy:

Man kan ju tänka så här;) : Om man inte kan vara bäst kan man iallafall vara snyggast.:angel:

Jag tycker det är kul att matcha, det är klart går det inte så är det inte världens katastorf, men det är helt klart snyggare!

modewiktor
stubben och cheetak har träns i en färg på fodret o en färg på det andra

*sista knappen*

Njae, inte superviktigt.
Hade du frågat för ett halvår, ett år sen hade jag sagt att det är att absolut måste! :D Men idag får du ett annat svar. Jag har det jag tycker är snyggt och lite "matchat" ska det ju vara. Har jag ett grönt schabrak och vill ha lindor vill jag ha gröna (alt beiga/vita/bruna/svarta), behöver ej vara exakt samma gröna färg osv. Dock har jag lagt ner lädermatchandet. Jag har svart sadel och sadelgjord, men tränset, det har jag det jag tycker är snyggt oavsett färg! Har precis köpt ett "chokladbrunt" träns till tanten...

Tokmatchad - nej, snygg och prydlig - ja!

//Alice

hampis
tack för tipset! :rofl:
vilken har bäst läderkvalitet av Cheetak och Stübben?
Kanske man kan kolla på någon av dessa på eurohorse?
brukar det finnas andra som har lite roligare läderprodukter till häst eller ryttare?

Jag har ett Chetk-träns som jag tycker väldigt bra om (Med två olika färger) Det är väldigt mjukt och följsamt.:love:

Sorbe skrev:
Hahaha. Var påväg att skriva "sjukt viktigt!, men ser ju sjukt idiotiskt ut om man matchar FÖR mycket!.

Men ja, det ska matchas, men inte för mycket.

Instämmer helt, jag till och med har det matchat i skogen :o

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 901
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka