Matchning...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 150
O

overtyre

Nu vill jag ha lite tips angående matchning av utrustning, och med utrustning syftar jag främst på schabrak och lindor, och ryttarens klädsel, av alla kunniga här! :D

Det jag då undrar är hur man ska matcha på ett snyggt sätt? Själv tycker jag inte att ha en exemplvis helt rosa eller marinblå utrustning är snyggt. Men, funkar det om man exempelvis har olika nyanser av rosa (eller blått)? Eller är det bättre att ha två olika färger som passar bra ihop? Och hur ska man matcha? Ska ryttaren ha samma färg på sin utstyrsel och hästen en annan färg på sin, eller ska ridbyxorna vara samma färg/nyans som benlindorna, och schabraket och tröjan i samma färg/nyans, eller ska det vara tvärtom? Ska benlindorna vara ljusare än schabraket, eller är det snyggare att ha dem mörkare? Och vilka färger passar bra ihop?

Så, kom igen och svara på dessa livsnödvändiga frågor! ;) :banana:

Tillägg: Ha gärna med bild!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Matchning...

:D
Jag brukar se till att matcha hästen med att tex. ha marinblått schabrak med svart kant, svart träns och sadel och svarta benskydd. Sen är det ju snyggast (enligt mig) om man kanske har en svart jacka (som matchar schabrakets kant :p ) och marinblå ridbyxor som matchar hästens schabrak och svarta chaps med skor/stövlar som matchar sadel och träns.
Så gör jag ;)

Så du kör alltså på två färger då. Jag tror nog att jag tycker att det blir snyggast också.:)

Jag matchar lite olika......det kan vara benlindor och schabrak,eller benlindor schabrak och tröja eller jacka, tröja och benlindor....osv här är några kort.

th_trav.jpg

(Ridbyxor och benlindor)
th_annorlunda.jpg

(tröja och benlindor)
th_Bingothebest.jpg

(tröja och benlindor)
th_Bingorosa.jpg

(tröja+lindor och schabrak+ridbyxor)
th_hgfhf.jpg

(hästens grejer är matchade + ryttarens)

Oops blev lite många men du fick ju några förslag iaf;):D

overtyre skrev:
Nu vill jag ha lite tips angående matchning av utrustning, och med utrustning syftar jag främst på schabrak och lindor, och ryttarens klädsel, av alla kunniga här! :D

Det jag då undrar är hur man ska matcha på ett snyggt sätt? Själv tycker jag inte att ha en exemplvis helt rosa eller marinblå utrustning är snyggt. Men, funkar det om man exempelvis har olika nyanser av rosa (eller blått)? Eller är det bättre att ha två olika färger som passar bra ihop? Och hur ska man matcha? Ska ryttaren ha samma färg på sin utstyrsel och hästen en annan färg på sin, eller ska ridbyxorna vara samma färg/nyans som benlindorna, och schabraket och tröjan i samma färg/nyans, eller ska det vara tvärtom? Ska benlindorna vara ljusare än schabraket, eller är det snyggare att ha dem mörkare? Och vilka färger passar bra ihop?

jag ser alltid till att mactha runt 2 eller 3 färger, när jag rider osv. :) super tråkigt om man har allt i exakt samma nyans m.m

Vad fint du matchat på alla bilder! :)

Till ALLA: Ni får väldigt gärna visa fler bilder, eller komma med fler förslag. Vilka färger passar ihop och vilka ska man absolut inte ha tillsammans? ;)

Okey, detta är helt min grej. Älskar att matcha mina ridkläder med ex. schabrak. (dock ej på vintern, då det mest blir overall eller täckisar) men våren:love:

Okej, Till min ljusbeiga väst har jag, typ elfenbens vita ridbyxor, med oftast en märkare tröja under västen och svarta ridstövlar, och min häst kan ha t.ex. beig schabrak och till det har jag ett brunaktigt träns el. svart.

Till den svarta dunvästen har jag oftast en ljusare tröja under, där brukar jag variera lite med ridbyxor, beroende å vad för färghumör jag är i:d

Den mörklila västen har jag svarta islandshästridbyxor till, med svarta ridskor eller bruna och tröjan under kan få vara lite ljusare. Blå är snyggt.

Den vita västen, får ha mörka ridbyxor till oftast bruna och en mörkare tröja den med.:love: !!

Sen så glömde jag stallkepsen, måste ju vara med i bilden :devil:

Oj, det blev inte så mycket om hästen. Men där brukar jag variera lite det som ser snyggt ut (oftast till mig):devil: och även hästens färg, Brun, svart eller fux. Sen spelar ju hästens personlighet in också...
:cool:

Senast ändrad:

Okej, så då brukar du först bestämma vad du ska ha på dig- och därefter hästen. Jag brukar nog tänka tvärtom. :p

Vilka färgkombinationer är fina ihop? Om du kanske kan nämna några specifika färger?

Själv tycker jag att rosa och grått är jättesnyggt :love: .

Aa, det blir så eftersom jag är hemma först och klär mig först:p

Menar du hästfärg+färg?
Asså beror ju på nyanserna på varje färg, men elfenvens vit och en mörkare typ av lila passar ihop fint, och även efenbens vit och beige är fint. Sen så har vi ju den underbara bruna färgen:love: som passar till vitt och ljusare färger som kan ha lite inslag av brunt i sig :love: :D

Nej, jag syftade på det som du skrev- färg+färg.

Ja, brunt. Det är en fin färg det. Och gärna tillsammans med créme. :love:

:idea: Aha, okey jag e lite trög...haha

Ja créme och brunt är underbart, men det är ju lite samma färgskala:love: Åhh...tänk ett par svarta ridstävlar till det och ett par sånahär Brun/vita typ såna här ridvantar som är hål i. Ser lite som om dom är virkade...!! Gud vad snyggt!

Senast ändrad:

Till att börja med så väljer jag en färg som passar hästen. Sen är det snyggt när sadel och träns + alla spännen är i samma färg. När jag tävlar i pleasure t.ex. har jag brun sadel och träns med silverspännen. Jag har en brun slinky, en väst som går i svart/beige/vitt, en pad i samma färg, svart hatt och svarta byxor och chaps.

overtyre skrev:

Har ingen bild så det får bli utan... brukar ha en vinröd vest nu på våren och sommaren. Under västen har jag en ljusblå tjocktröja med gula detaljer på. Kepsen är blå/ gul den också. Sen har jag beiga byxor med svarta chaps och skor eller svarta ridstövlar. Hästen brukar ha ett beigt schabrak. Sen har jag även några blåa jackor jag brukar ha på mig när det är kallare, då har jag även ett blått ländtäcke på hästen. Har även en blå grimma, med blått täcke :D

Sadeln och hennes senskydd är i båda i läder och samma färg. Sen har jag svart träns med svart sadelgjord.
Sen på tävling har jag ett vit schabrak med en kant runtom, samma färg som senskydden och sadeln:d

Sen kan det variera från dag till dag vad man har på sig, visa dagar blir det lite olika och andra blir det mera " planerat". Men egentligen spelar det ingen roll hur man matchar till vardagen. När man ska åka och tävla eller träna är det lite roligare att ha ridbyxor och schabrak i samma färg eller träns och senskydd.:D

Liknande trådar

Fälttävlan Vad behöver jag? :D Nummerlappshållare & medical card har jag koll på. Nåt mer "special" man ska investera i? Får man ha hat silk i... 2
Svar
21
· Visningar
3 051
Senast: Speedway
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Helluw. Jag har en brunskäck på g hem till mig, vilka färger passar bäst? Jag avskyr beige , brunt och sånt hahah. Hon är en american...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Wera
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 375
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd