Matchningshjälp!

Tassetass

Trådstartare
Har beställt denna klänning och - kors i taket - så satt den bra! Dock är jag en sjujävla fryslort och vill ha något att dra på mig ifall festlokalen där klänningen ska användas är väldigt kall.

Men vad..?

Och vad ska jag ha för skor? Strumpbyxor? Smycken?

image1xxl.jpg

image2xxl.jpg

Sv: Matchningshjälp!

Har inga bra matchningstips just nu så där på rak arm, men måste bara säga - tyfusan vilken snygg klänning!!! :love:

Jag är inte alls någon expert på kläder och matchning, men personligen hade jag nog kört på någon enkel (öppen) kavaj.

Vilken underbart fin klänning, är så svag för sådana "cut-outs" i ryggen. Så tråkigt att det är kallt i lokalen, med en sådan fin rygg på klänningen vill man ju visa upp den! Jag är inne på någon enklare kavaj/blazer (en tunnare som faller friare som en stor kofta men som fortfarande känns dressad). Smyckes-mässigt hade jag satt upp håret eller dragit bak det ur ansiktet ordentligt, haft öronhängen storlek större, eller med längd och något litet pynt i håret och något nätt armband

Tack för tipsen! Om man ska satsa på kavaj/blazer, vilken färg? Svart? Ljus? Marinblå vill jag inte ha, det blir FÖR matchy-matchy.

Jag skulle undvika svart, för jag tror det kan bli lite hårt mot klänningen. Så hellre en ljus. Kanske en mörkare ton av den ljusa nyansen i klänningen, eller som Emtherlia skrev en ljusare beige. Fast kan tänka mig att medium beige passar också. Skulle däremot satsa på enkla svarta skor så de inte tar fokus från klänningen :)

Alternativt är ju att svepa in sig i en stor mjuk sjal, men kan ju vara opraktiskt om man vill ha armarna "tillgängliga" däremot kan det ju vara en möjlighet om du vill ha ryggen mer synlig.

Ljusbeige/creme hade jag också satsat på i första hand, dels för matchningen med överdelen plus att det är sjukt snyggt till mörk-/marinblått!

*halvt kl*

Tack alla! Då ska jag leta efter en ljusare kavaj eller möjligen en stor sjal i någon ljusbeige ton. Och så måste jag sola lite... :angel:

Vad tror ni om strumpbyxor?

Förresten, vad kul att flera av er tycker att den är så fin! Jag är själv väldigt förtjust i den! :love:

Om du kör kavaj till skulle jag vilja ha en fin klocka till =)
Tycker också den var skit snygg även om jag aldrig skulle passa i den :D

Det är snyggt med klockor, dock har jag väldigt svårt att ha saker runt handlederna. Tunnare armband funkar en stund, jag tar ofta av dem utan att ens tänka på det. :p

*halvt kl*

Hittade denna sjal, kan den vara ett alternativ om jag inte hittar någon kavaj (det är lättare sagt än gjort att hitta ljusa kavajer nu):

7814120_BEIGE._FRONT_1772.png

Svarta, genomskinliga strumpbyxor tycker jag passar alla klänningar. Och jag hoppas vi får se en bild sen?:)

Jag har inte heller nügra tips utan ville ocksü bara säga att klänningen är supersnygg!!!:love:

Den finns på ASOS, filtrera på "navy" under klänningar så finns den på typ sida tre eller fyra. :)

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
377
Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 449
Senast: Amha
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
3 089
Senast: Amha
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 258
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden