Matgalen häst

Sv: Matgalen häst

Jo.
Fast jag tycker ändå att det är lite knas att dom nästan väljer halmen före höet..

bettysmatte: Jag tror att min skulle bli ännu mer stressad av en sån, över att inte få i sig maten i den fart han är van. Han skulle nog äta upp hela säcken, det gör han nästan redan nu, när man kommer med höpåsen :crazy:

Jag kan som sagt i alla fall varmt rekommendera hösilagenät, det är som vanliga hönät men med mycket mindre maskor i så hästarna måste stå och pilla och greja lite för att få i sig sitt hö. Jag tycker att det är kanonbra, min häst som annars skulle äta upp samma fodermängd på typ en halvtimma har kanske två timmars ättid tack vare nätet. Sedan får hon dessutom halm så hon klarar sig rätt så bra.. Ger ni havrehalm kan du testa att ge vetehalm i stället, det kan dom äta men tycker oftast inte är lika aptitligt.

Ja det skadar ju inte att prova men om jag känner min kille rätt tror jag att han skulle riva ner eller halvt äta upp nätet. :crazy:

Nej, jag tycker absolut du ska testa :) köpte mitt nät från Lillhästen, var billigt och bra och med mindre maskor än i de andra hösilagenäten jag har och har hållt väldigt bra, men vet inte om de har kvar de fortfarande. Annars så är dessa nät från hippson helt okej
z1583a.jpg

kostar runt femtiolappen.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 343
Senast: Djurvän
·
Foder & Strö Tänkte ställa en fråga jag klurat på av och an.. 20-årig ponnyvalack,svårfödd, lättstressad. Förr stått i box halva dygnet,resten i... 2
Svar
28
· Visningar
5 642
Senast: BIMM
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten... 2
Svar
20
· Visningar
2 664
Senast: akleja
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
3 034
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?