Mätintyg på lokaltävling

M-oaa

Trådstartare
Hej därute.
Måste man ha mätintyg på lokaltävling för ponny?
Jag har hört både och men blir aldrig riktigt klok på det, är det någon som vet helt säkert?
Och visst är det så att inte häst/ponnylicens behövs på lokal tävling?

Tacksam för svar.

Sv: Mätintyg på lokaltävling

Ja, mätintyg behövs för ponny, alltid, även på lokaltävling.

" Mätning och chipmärkning
För att få tävla med din ponny överhuvudtaget måste den vara mätt. Kontrollera att din ponny är registrerad innan den mäts eftersom registreringsnumret ska stå på mätintyget."

Däremot behövs inte licens för lokaltävling enligt ridsportförbundets sida.

Sv: Mätintyg på lokaltävling

Ponnyn ska ha både registreringsbevis och mätintyg med till tävlingen.
Regeln om registreringsbevis är rätt nytt har jag förstått, alla klubbar kollar inte.
Men jag har en bekant som höll på bli stoppad från att tävla eftersom dom inte hade registreringsbeviset med sig.
Efter mycket krångel och flera telefonsamtal senare fick dom tag på ponnyns ägare (som satt på Ålandsbåten) så hon kunde intyga att ponnyn var rätt ponny.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
471
Senast: animalasia
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
379
Senast: misswilma
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka