• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Petra_S
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 921
P

Petra_S

Hejsan!
Har inget mätintyg på min 11-åriga ponny än, men ska fixa det inom kort.
Så jag undar hur mkt det kostar ungefär allt som allt för ett slutintyg, med och ta ut 2 mätmän och en veterinär och kostar sedan själva intyget något?

Mvh Petra

Sv: Mätintyg

Om du inte är någon brådska med intyget så skulle jag ha väntat till årskiftet. Då brukar distrikten ordna några mätningar och man kommer undan betydligt billigare än om man gör det privat.

Hur mycket det kostar annars beror mycket på var man bor i jämförelse till mätmännen och veterinären. Ett par hundralappar var vill de nog ha + resekostnad.

Okej, men om man lyckas samla några styckna där jag bor då, blir det billigare om man är flera? Själva intyget kostar det någonting? Eller är det bara betalning till mätmännen/vetrinären som ska betalas?

När vi har gjort det har vi inte betalat något för själva intyget, det måste ju skrivas in i passet och kostar alltså inget att utfärda. Vi har bara betalt till mätmännen (tror det var 200kr var + milersättning) och till veterinären (kommer inte ihåg vad han tog). Då har vi bara mätt en ponny i taget, vet inte hur skillnaden blir om man tar många.

Då vi mätte for vi på en hästklinik, och gjorde vaccination o sånt samtidigt (sparade lite pengar på o ta allt sammtidigt) men vi fick betala ca 300 kr allsomallt, och milersättning bjöd dom på ^^,

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 585
Senast: __sofia__
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
648
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 777
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka