mått på islandnosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 734
H

Havregryn

jag är sjukt intresserad av 2 nosgruimmor (islandnosgrimmor, remont)

men då är frågan, har någon måtten på nackdele så man vet att den inte blir för kort..

Sv: mått på islandnosgrimma

Jag köpte en remont med justerbar nosrem på Hööks och nackremmen var för kort för pålle som vanligtvis drar cob.

/T

Har din häst långt huvud eller är det en normal full?

vilket nosgrimman var det på hööks?

Den men vitt foder över nosen, vita sömmar och mässingsspännen.
Tror den kostade strax över hundringen.

/T

Kan du inte mäta med måttband från bettring till bettring via nacken så har du på ett ungefär måttet. Tycker det är så olika på storlekarna i allt vad träns heter.

Roligast är väl att köpa ett full träns och du får ligga längs mankammen för att över huvudtaget nå tyglarna. :D

Liknande trådar

Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
238
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
775
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
265
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka