Mått på picadero.

Sammet

Trådstartare
Någon som har mått på hur stor en picadero skall vara? (en fyrkantig corall).

Tacksam för all hjälp om picaderos som jag kan få. Har ni tips på bra hemsida med information om detta tar jag gladeligt emot adress.

Sv: Mått på picadero.

Hej,
Citerar ur Hempflings bok Dansa med hästar som beskriver arbete i picadero på ett suveränt sätt. Köp den !

"Innermåtten är exakt 10,75 x 10,75 meter vilket gör att hästarna rör sig på ett kvadratiskt spår med 10 meters sida. Intressant nog är detta mått idealiskt för alla hästraser från ponny till stora varmblod. Vilket material man använder som avgränsning spelar i princip ingen roll, det viktiga är att man håller måtten så exakt som möjligt."

Lycka till !

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
395
Senast: Lyan
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
10
· Visningar
585
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka