• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare miss_willow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 659
M

miss_willow

tycker ponnyn har blivit lite udda.. kan det vara värmen? han har ingen feber, inte sur för att få jobba(han är som vanligt att rida), äter som han ska och allt tycker jag är som det brukar men han har blivit lite nere nästan.. kan det vara värmen?

Hur varmt har ni d då? här hema är d ju bara nån plusgrad :8
men visst kan d vara värmen om ni har d varmt.kolla honom i morgon!

kram anna

Jag upplever att en del hästar blir lite trötta såhär på våren när det helt plötsligt är mycket varmare och de står där med sin päls som de ska bli av med.

min häst har blivit helt tvärtom.. han har överskottsenegi nu på våren, så blir han alla vårar.. :love:

Pälsfällningen kanske? I så fall kan du ge B-vitamin. Många blir lite håglösa av att fälla. Tar energi från dom.

Min häst blir lite "daff" pga den plutselige varmen. Når det er kaldt blir han jättesprek!!!!!!!!! :bump:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
714
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
290
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka