Måttbeställd sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Febbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 869
F

Febbe

Jag köpte en dressyrsadel som var måttbeställd efter min häst. När jag fick den tyckte jag att den satt lågt redan från början men jag antog att den som hade måttat och beställt visste vad hon gjorde. I alla fall nu är det ett par månader senare och efter 2 omstoppningar passar den fortfarande inte. Har jag rätt att lämna tillbaka sadeln? Det är ju väldigt mycket pengar för en sadel som inte passar.

Sv: Måttbeställd sadel

Var köpte du den och vilket märke och modell?
Vad ahr ni gjort med stoppningen?
Var den för låg för manken eller var den för vid?
Hur lång tid tog det innan du fick sadeln och hur har du ridit hästen efter måtten togs?

Köpt i Uppsala. Väldigt lite stoppning så stoppade bara i mer. Inte ändrat något. För vid (låg inte på manken). Ca 4 veckor mellan mått och färdig sadel. Hästen har ridits på samma vis som den gjorts de senaste 2 åren. Exakt samma arbete.

Var är stoppninge för klen då? Framtill, så att den är för vid eller bossornas hela väg bak?

Kan inte vara att hon tog en vidare modell ifall hästen musklar sig mer och att du skulle ha fårskinnspad första veckorna?

Nej, hästen är så musklad som den kan vara. Fick beställa speciellt eftersom hästen redan är så vid.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
872
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Tora
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 353
Senast: Tossa90
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 251
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka