Matteproblem

Jamtland

Trådstartare
Fråga!
Ett år i land A är lika lång tid som 2 veckor i land B (olika dimensioner), hur många år i land B är 2200 år i land A?
Hur räknar man ut det på "rätt" sätt? Jag får två olika svar beroende på hur jag räknar...

Personligen tycker ju jag att har man fantasi nog att skriva en fantasyroman som utspelar sig i olika dimensioner så kan man se till att man kan räkna ut tidsskillnaderna själv också men dottern är helt ointresserad av matte men älskar att skriva... 😁
 
Fråga!
Ett år i land A är lika lång tid som 2 veckor i land B (olika dimensioner), hur många år i land B är 2200 år i land A?
Hur räknar man ut det på "rätt" sätt? Jag får två olika svar beroende på hur jag räknar...

Personligen tycker ju jag att har man fantasi nog att skriva en fantasyroman som utspelar sig i olika dimensioner så kan man se till att man kan räkna ut tidsskillnaderna själv också men dottern är
helt ointresserad av matte men älskar att skriva... 😁
2200 * 2 / 52 = 84,61538 = 84 år och 32 veckor
 
Det går 26,07 A-dagar på en B-dag (365/14).
26,07 A-år på ett B-år, således.
Dela alltså 2200 med 26,07, som ovan.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 627
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 272
Senast: Enya
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kämpa på
  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp