Bukefalos 28 år!

E

Eileen

vad äter era katter? hur ofta och hur mycket? skulle vara väldigt intressant och veta. Mina får blötfoder (whiskas) på morgonen och kvällen sen står torrfoder (whiskas) alltid framme under dagen (så det är fri tillgång på det)
Hur mkt ger ni av blötfodret varje gång?
 
Sv: Mattider

De får Bilanx torrfoder. Två skålar lite mer än halvfulla eftersom de är tre stycken. På kvällen får de lite påfyllt.
 
Sv: Mattider

Morgon/kväll, torrfoder Hills Adult. Har en matskopa som man fick när man köpte Specific akutfoder en gång i tiden, glömt hur mycket det ryms i den..men 1 skopa morgon/kväll....och inte 1 skopa per katt, utan 1 skopa på 2 katter. Har det uppskrivet nånstans ungefär hur mycket det går i den, orkar inte kolla nu. Har absolut inte fri tillgång på mat.
 
Sv: Mattider

Min får mat när han vill ha, burkmat, varijerar vilken sort han får.. och så brukar han alltid ha fri tillgång till torrfoder och så vatten.
 
Sv: Mattider

Fri tillgång på torrfoder, oftast Bilanx eftersom de knappt äter nåt annat. Burkmat en eller ett par ggr i veckan, men det är en sort av 100 som äts upp.
 
Sv: Mattider

Mina katter får Mjau blötmat morgon och kväll. De har alltid torrfoder (också Mjau) och färskt vatten framme.
 
Sv: Mattider

Fritillgång på torrfoder, och vatten givetvis.
Sen lite matrester ibland och en och annan mus.
 
Sv: Mattider

Mina katter får mat 3 ggr om dagen. Morgon, middag, kväll. Det serveras rå mat, antingen råa köttiga ben eller organröra.
 
Sv: Mattider

Mina får mat 4ggr om dagen. Frukost, lunch och nattmaten är blötmat, eftermiddag/kvällsmaten är torrfoder eller kycklingvinge.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två gnällisar här hemma som emellanåt frestar på mitt tålamod. Eller ja, det är framförallt den ena som gnäller, men den andra...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Wille
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: Bison
·
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 469
Senast: Tarnin
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp