matvägran

Catina

Trådstartare
Hej, jag har ett litet problem med min 12-åriga blandrastik. Hon har matvägrat några dagar och är inte sitt pigga jag som hon var för en vecka sedan. Vi har varit hos veterinären, tagit röntgenplåtar (om något satt fast i magen/tarmen-inget)
blodprov visade en förändring i njurvärdet. Hon hade 188 och det ska vara mindre än 115, men veterinären sa inget mer om det.
Det jag undrar nu, vad kan vara fel? Det jag har fått i henne nu är lite kokta makaroner + ris och idag fick hon ägg ( ville se om hon skulle äta det och det gick). Hon verkar hungrig och hyffsat pigg, jag har till och med köpt annan mat, men icke.
Någon som har något tips?
Ska ringa vet. igen imorgon och fråga om vi kan komma på återbesök.
Jag har tittat på tänder och tandkött men jag kan inte se något fel där, tempen är normal, ögonen hyffsat pigga mot vad hon såg ut för några dagar sen när vi var hos vet.

Någon som vet??? :bump:
 
Hon löper inte då? Doris matvägrar (mer än vanligt) när hon löper :)
Det var min enda idé. Hoppas Hon blir bra! :)
 
Vi har råkat ut för mat vägran en gång... men vi bytte foder. Och då blev allt bra!
Och eftersom hon inte löper.....så gör du rätt att ringa till veterinären! :)
Hoppas att hon snart vill börja att äta igen! :D :bump:
 
Jag har varit i samma sits som du.
Min gamla fick njurproblem för snart 1½ år sen. Min veterinär rekommenderade ett foder som heter SPECIFIC (ckd är för hundar med njurproblem). Finns att köpa hos veterinärer.

Min hund (nu 13 år) matvägrade oxå men äter detta fodret med stor aptit & har blivit som en ny hund.

Lycka till
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 247
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: Ela
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp