Matvägrande liten skrutt

Jolanta

Trådstartare
Arvid har totalt börjat rata gröt och pure nu, + bröstet. Det är bara ersättning som gäller.
Jag blir inte klok på honom, från att ha älskat gröt och pure, och hata ersättning, till att nu bara ska ha ersättning.

Hur skulle ni gjort, fortsatt att försöka ge pure och gröt, eller ta en paus och föröska senare igen?
 
Sv: Matvägrande liten skrutt

Hur gammal är han?
Jason hade en sån period från den dagen han var 5 månader till 6-månaders dagen.

Jag försökte varje dag att ge lite gröt/mat. Ville han inte ha så slapp han. Men jag ville i alla fall erbjuda honom. Och helt plötsligt en dag så åt han det igen.
Ersättningen slank ner som vanligt under hela tiden. Tyvärr så räkte den inte och han gick ner i vikt under den månaden. Men när han sen började äta igen och vi bytte ersättningen mot välling så gick han upp 1,8 kg på en månad istället:angel::D
 
Sv: Matvägrande liten skrutt

Kanske är en period dom ska gå igenom.
Visst är det hemskt att dom inte vill äta. Men så länge dom e pigga och glada så tror jag inte att man behöver oroa sig.
Jag tycker att du ska erbjuda mat, vill han inte ha så gör ingen stor affär av det.
Det ordnar sig, som allt annat;)
 
Sv: Matvägrande liten skrutt

Erbjud gröt och vill han inte ha tvinga honom inte, pröva att byta puré till något han kanske inte prövat eller inte gillade förut.

Vissa dagar vill Rasmus bara ha gröt, och andra ersättning, en 3e så äter han 2port gröt till frukost för att nästa kanske 1/4.


Rasmus somnar även svårare på kvällarna, sov idag knappt 20 minuter mellan kl 7-20:30!!!!

Är bombsäker på att det är mkt som händer i hans lilla kropp just nu och det är därför det är lite rörigt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 892
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 399
Senast: tuaphua
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 277
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp