Matvägran, måste ha svar!

Lycan

Trådstartare
Hej!
Vi har en tik på 9 år som opererades torsdag 10/11. Sedan dess har hon inte ätit. Vi har försökt att muta med allt som hon brukar tycka om men ingenting duger. En mus på bron, det går att äta men att få köttfärs, korv eller annat som hon brukar gilla vägrar hon att titta på ens. Hon har även druckit för lite.
Hur gör man med en hund som varken vill äta eller dricka?:confused:

Sv: Matvägran, måste ha svar!

Hej
Prova med att vispa upp en äggula med lite mjölk och något sött i, honung eller lite strösocker. Försök få i henne med en sked eller en spruta i mungipan, om hon inte dricker själv.

lycka till

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 640
Senast: Ratax
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: WildWilma
·
  • Låst
Gravid - 1år Hej jag heter Californication och jag är gravid. Och jag hatar det. Hatar. Varning för gnäll. Jag hade någon naiv, romantisk dröm om... 7 8 9
Svar
162
· Visningar
19 022
Senast: BernT
·
Hundhälsa Hej, Jag har en jack russell terrier tik på 6 månader som vägrar bli rumsren.. Jag har haft henne sedan hon var 8 veckor gammal...
Svar
16
· Visningar
5 330
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka