Max storlek på häst till box

lovehorses

Trådstartare
Jag har ett stall som fungerar mest som lösdrift men kan också stänga in dem.
NU till frågan hus stor får hästen vara för att klara måttena 3*3 m?
Jag vet det kanske är i minsta laget för en box men nu kan jag inte göra något åt det.:(
HAr funderingar på att skaffa en ny häst å den hästen får max vara 160cm eftersom jag är 160 cm också så vill jag inte ha för hög.

Åsikter?!

Sv: Max storlek på häst till box

En liten häst, dit räknas hästar på 149-160 cm räknas, får stå i en box på minst 8 kvm, kortaste sidan ska vara minst 2,35.

Bara en fråga, vad har ni för bestämmelser i Finland - för det är väl finländsk lag för Åland om det är där stallet finns?!

Sen är ju 3*3 m MINIMImått, dvs absolut minsta. Är det en lösning man använder sällan funkar det säkert bra, annars trivs ju oftast hästarna bättre i större boxar. Fast självklart är det svårt i befintliga byggnader ...

Jag tror vi har samma minimått på box i finland.
Jag har haft en häst som är 155 i boxen då var det på lösdrift, de funkade bra.
Men som sagt det är ju i minsta laget och eftersom boxarna är färdiggjorda så finns det inte så mycket att göra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 137
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 942
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 494
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka