MAXEBORKEN????

sissu

Trådstartare
Läste en tidigare tråd om Maxeborken och hört en del om hans tidiga liv. Stackars häst, men det är en annan femma.

Stämmer det att han blev slaktad eller är han vid liv? Tycker att det är konstigt att han i så fall finns kvar med bild och poäng på vissa sidor när andra avlidna hingstar inte är med.

Skulle bli glad om någon kunde upplysa mig om vad som stämmer.

MVH/
 
Enligt flera som svarat på förra tråden så sägs uppgiften komma från säkra källor.

Att han står kvar som hingst med bild och allt på flera sidor på nätet är inte så konstigt för det är inte ofta, typ aldrig, som många utav sidorna uppdateras.
Jag försöker uppdatera min så fort jag hör något nytt.
Visserligen har det väl inte kommit någon "riktig" uppgift ännu då stamboken för år 2003 inte kommer förrän nästa år.
 
Att han inte finns mer menar du?!

Men du vet inte säkert, eller? Varför jag undrar är att jag har pratat med en person som hade honom under en längre tid och den sa nämligen inget om detta, vilket jag tycker var konstigt då personen blev så otroligt förtjust i hästen och följt den på avstånd vad jag förstår.

Sedan undrar man ju var det enbart hanteringen eller satt det lite i generna som gav honom oförtjänt rykte som det verkar.

MVH/
 
Jag kan inte säga att jag vet 100% säkert att han är avlivad.
Men jag har hört det ifrån olika personer som bor i olika delar av landet. Folk som har kontakt med ägarfamiljen har också sagt så.

Det finns kanske någon annan här som vet?

Men som sagt så kommer stamboken och helt säkra uppgifter inte förrän nästa år.
 
Tack..

Då får tiden utvisa om han lever eller inte då. Om ingen annan 100% säker källa dyker upp.

Visserligen kan man ju ringa och fråga ägarfamiljen, men det känns lite :o
MVH/
 
Uppdaterar för den ev. intresserade då jag vet att det funnits några trådar om denna hingst.

Han finns inte längre i livet, fick reda på det av ägaren till min nya "pojke" jag hämtade i helgen som ringt och hört efter.

MVH/
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Vitsippan
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 828
Senast: animalasia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 719
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp