Meanwhile in London *ulvlek*

Men om hon hade varit ond och frågat LL. Tror du inte hon hade spelat dum och inte avslöjat det i tråden att ll beskrivning var fel?

Funderar vidare på det här... Är hjartagna så pass rutinerad att hon skulle göra så? Jag är inte helt säker på det. Kanske är det så att hon faktiskt är ledarvargen och är trygg i vad som gäller.
 
Äh jag måste rösta, jag får ta något väldigt långsökt och det vore som sagt helt hysteriskt om det är rätt, men jag tror att @fio handuppräckning är ett tvångsbeteende från en ulv, och nu när jag har inte har @LenaH att rösta på så får hennes stand in Fio ta smällen istället. :angel:
Snurrfian röstar på Fio
 
Om det är en handuppräckning av fio så kommer vi skratta rätt mycket åt det efteråt. ;) Men jag vet inte om jag törs lägga någon röst på henne bara för det. :p

Nä men jag minns att jag la en röst i första DL på BSF med motiveringen att hon hintade till lyan och så fick jag faaan för det.. å sen visade det sig att jag hade rätt.

Det är kanske det du försöker göra nu @Habina ? Hinta till lyan?
 
Funderar vidare på det här... Är hjartagna så pass rutinerad att hon skulle göra så? Jag är inte helt säker på det. Kanske är det så att hon faktiskt är ledarvargen och är trygg i vad som gäller.
Men om hon hade varit ledarvargen så borde hon ha läst vad som står i tråden. och vetat att vi andra trodde att ledarn fick ulvplats vid lynch. Lurigt.
 
Äh jag måste rösta, jag får ta något väldigt långsökt och det vore som sagt helt hysteriskt om det är rätt, men jag tror att @fio handuppräckning är ett tvångsbeteende från en ulv, och nu när jag har inte har @LenaH att rösta på så får hennes stand in Fio ta smällen istället. :angel:
Snurrfian röstar på Fio

Vafan, jag som gav dig @Klara och allt :mad:

Tvångsbeteende :rofl::rofl:
 
Nä men jag minns att jag la en röst i första DL på BSF med motiveringen att hon hintade till lyan och så fick jag faaan för det.. å sen visade det sig att jag hade rätt.

Det är kanske det du försöker göra nu @Habina ? Hinta till lyan?

Hur menar du nu? Jag hänger inte med i dina tankegångar. På vilket vis är ditt "svar" på min uppmaning en hint till lyan från mig?
 
Men om hon hade varit ledarvargen så borde hon ha läst vad som står i tråden. och vetat att vi andra trodde att ledarn fick ulvplats vid lynch. Lurigt.

Ja, kanske det... Eller så läste hon sin roll, frågade koppen och fick förklarat i PM vad som gällde. Eller så är jag helt ute och cyklar. :(
 
Jag är en fegis och vågar inte vänta till 22. Ifall mitt bredband tar semester...

Habina röstar på hjartagna

Då jag tror att hon helt missade diskussionen om vad som gällde med ledarvargen eftersom hon själv är ledarvarg och redan fått reglerna förklarade för sig av LL.
 
Ja?? :devil: <

Jag har också helt plötsligt den dåliga editorn?? Varför, vad hände? Nåja, nu får jag byta iaf.

Som vanligt har jag ingen aning om vem man ska rösta på, är ju knappt några inlägg att gå på men jag funderar så här:

Snurrfian skriver om ledarvargen tidigt men slår ifrån sig kraftigt när hon blir anklagad för att vara ledarvarg citat inlägg 43:

"Nej två dör inte på en gång, men säg att alla röstar på dig, du är ledarvargen, alltså överlever du lynchen, en annan dör som då visar sig var ulv. Alltså blir det väldigt lätt att sluta sig till att du är ledarvargen, annars finns det ingen rimlig förklaring till varför någon annan än du dör i en lynch."

quarter4ever teoriar om hjartagna men ändrar sig sen, har hon fått reda på nåt som kan gör att hon ändrar sig? Citat inlägg 47:

"Jag blir lite fundersam på hjartagna som verkade vara den enda som fattat att ledarvargen skulle bli omvandlad vid ett käk och inte lynch som jag ( och jag tror flera?) iaf fattade det som tidigare idag innan LL kom in och förtydligade hur det egentligen var menat?
vet inte om det betyder något, men värt att notera så här långt iaf........?"

Jag tror ändå, baserat på hjartagnas tidiga "felskrivning" att hon var helt medveten om vad hon skrev och såpass insatt i hur ledarvargens lek var upplagd att det tyder på att @Hjartagna är ledarvarg och därmed ond.

Novali röstar på Hjartagna baserat på ovanstående teori om att hon är ledarvarg
 
Hur menar du nu? Jag hänger inte med i dina tankegångar. På vilket vis är ditt "svar" på min uppmaning en hint till lyan från mig?

Nej jag menar ditt inlägg som jag råkar hojta till på... BSF skrev ju nått liknande i första DL när hon var ond utanför.. jag röstade då på henne med den teorin och fick massa röster på mig bara för det, sen visade det sig att jag hade rätt.
 
Nej jag menar ditt inlägg som jag råkar hojta till på... BSF skrev ju nått liknande i första DL när hon var ond utanför.. jag röstade då på henne med den teorin och fick massa röster på mig bara för det, sen visade det sig att jag hade rätt.

Jaha, du menade att jag var utanför lyan och "lockade" på ulvarna? :) Då hänger jag med i din teori. Fast den är fel. ;)
 
  • Gilla
Reactions: fio
Eller så är det helt enkelt så att Hjartagna faktiskt läst på om rollerna.. mer än vad jag har gjort kan jag säga hittills!

Nja undrar om det inte kan vara ett drev som lyan försöker starta här mot Hjartagna?

Jag hade rätt då om BSF när hon skrev ett liknande inlägg som Habina, jag tror helt enkelt att Habina´s hintningsinlägg faktiskt är en hint till lyan om att hon är ledarvargen och det faktum att Habina alltid har nyckelroller gör ju inte saken sämre..

Därför

fio röstar på Habina
 
Jaha, du menade att jag var utanför lyan och "lockade" på ulvarna? :) Då hänger jag med i din teori. Fast den är fel. ;)

Jaså, jag har fel.. ja men då ska jag omvärdera mitt beslut.. fast inte idag för jag har tyvärr ingen annan teori mot någon annan , sorry :angel:
 
Ja?? :devil: <

Jag har också helt plötsligt den dåliga editorn?? Varför, vad hände? Nåja, nu får jag byta iaf.

Som vanligt har jag ingen aning om vem man ska rösta på, är ju knappt några inlägg att gå på men jag funderar så här:

Snurrfian skriver om ledarvargen tidigt men slår ifrån sig kraftigt när hon blir anklagad för att vara ledarvarg citat inlägg 43:

"Nej två dör inte på en gång, men säg att alla röstar på dig, du är ledarvargen, alltså överlever du lynchen, en annan dör som då visar sig var ulv. Alltså blir det väldigt lätt att sluta sig till att du är ledarvargen, annars finns det ingen rimlig förklaring till varför någon annan än du dör i en lynch."

quarter4ever teoriar om hjartagna men ändrar sig sen, har hon fått reda på nåt som kan gör att hon ändrar sig? Citat inlägg 47:

"Jag blir lite fundersam på hjartagna som verkade vara den enda som fattat att ledarvargen skulle bli omvandlad vid ett käk och inte lynch som jag ( och jag tror flera?) iaf fattade det som tidigare idag innan LL kom in och förtydligade hur det egentligen var menat?
vet inte om det betyder något, men värt att notera så här långt iaf........?"

Jag tror ändå, baserat på hjartagnas tidiga "felskrivning" att hon var helt medveten om vad hon skrev och såpass insatt i hur ledarvargens lek var upplagd att det tyder på att @Hjartagna är ledarvarg och därmed ond.

Novali röstar på Hjartagna baserat på ovanstående teori om att hon är ledarvarg
(och @Habina)

Fast, det är ju så som ledarvargen brukar fungera. Är det då inte troligare att hjartagna inte har läst Koppens rollbeskrivning ordentligt utan bara tagit för givet att där stod som det brukar göra?

Jag säger inte att hon inte är ond (det vet jag inget om) men jag undrar varför det skulle vara en anledning?
 
1. quarter4ever det är jag det!:D
2. Fio har hittat leken och hur man får till en bra editor , verkade räcka upp handen på habinas uppmaning men var nog bara en tillfällighet:cool:
3. Habina tja tycker det är läskigt utan sior och spioninfo? Verkar ha fatstnat på att det vore kul om fio var ledarvargen pga hennes inlägg om att densamma ska ge sig till känna
4. Artline kommit in nu på slutet efter att ha hittat öeken bland de första igår.
5. Snurrfian har varit alert och ställt vettiga frågor tycker jag
6. Novali01 har hittat leken men faktiskt inte skrivit mycket som visar vad hon tycker, mest OT
7. Blacksmithfarm bra frågor som vanligt, och röstar först av alla ikväll
8. Mirtai fick för mig att hon skulle rösta übertidigt då hon flaggade för dåligt med tid innan att hinna innan kvällens aktiviteter men har sedan inte varit inne så svårt att säga något om henne
9. bollen__ osynlig än så länge`....
10. Hjartagna väldigt med i förmiddags och verkade ha förstått att det var käk och inte lynch som gällde för att ledarvargen skulle bli ulv och döda annan ulv för att därefter ingå i lyan. Nu är det ju så den rollen brukar vara, så frågan är om det är därför hon skrev det eller om det var för att hon visste det efter att ha frågat LL? För av det som skrivits i trådstarten och av LL så var det tvärsom mot vad det verkade. Eller kan det vara en ulv som frågat om detta i pm till LL? hmm svårbedömt! :confused:
 
DL 1
21:02 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:34 Snurrfian röstar på fio
21:43 Habina röstar på Hjartagna
21:43 Novali01 röstar på Hjartagna
21:49 fio röstar på Habina

Mirtai: 1
fio: 1
Hjartagna: 2
habina: 1


 
(och @Habina)

Fast, det är ju så som ledarvargen brukar fungera. Är det då inte troligare att hjartagna inte har läst Koppens rollbeskrivning ordentligt utan bara tagit för givet att där stod som det brukar göra?

Jag säger inte att hon inte är ond (det vet jag inget om) men jag undrar varför det skulle vara en anledning?
Jag funderar också på om det kan vara så att hon inte läst beskrivningen. Frågan är om hon är en ond som är slarvig eller om hon är som @Sasse och inte läser rollistan :p
 
(och @Habina)

Fast, det är ju så som ledarvargen brukar fungera. Är det då inte troligare att hjartagna inte har läst Koppens rollbeskrivning ordentligt utan bara tagit för givet att där stod som det brukar göra?

Jag säger inte att hon inte är ond (det vet jag inget om) men jag undrar varför det skulle vara en anledning?

Slarvig = bryr sig inte om rollistan = behöver inte ha koll = sitter med facit = är ledarvarg. Fantastisk slutledning va! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp