Med eller utan pass?

Azezza

Trådstartare
Hur gör man när en häst lånas ut på foder, ska ägaren ha kvar passet eller ska fodervärden ha det?:confused:

Sv: Med eller utan pass?

Hästpassen är i stället för de fula gula lappar bla kor har i öronen. Det ska med andra ord alltid följa med hästen. Däremot ska ägarbeviset stanna hos ägaren till hästen. Skriv in i kontraktet att passet är medskickat och ska returneras då hästen lämnas tillbaka.

Sv: Med eller utan pass?

Hittade detta som kanske kan vara till hjälp.

Enligt Jorbruksverket.
"Du måste kunna visa upp passet
När hästen är uppstallad eller på bete ska hästhållaren kunna visa upp hästpasset direkt. Vid transport ska hästpasset alltid vara med. När hästen förflyttas till fots, till exempel vid ridning, ska du kunna visa upp hästpasset inom tre timmar."

Liknande trådar

Hästmänniskan Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag... 2
Svar
20
· Visningar
1 394
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 270
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 242
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 199
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?