Medel mot nafsande i täcken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Karin_F
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 576
K

Karin_F

Har problem med en unghäst som biter i täckena på de andra hästarna i rasthagen. Igår rev den busen upp flera stora hål i ett nytt regntäcke på min häst. Vet någon om det finns något medel som man kan stryka på täckena som kan motverka detta?

Sv: Medel mot nafsande i täcken?

Finns ju sånt där anti-bit creme som ska vara luktfri men smaka pyton. Ska vara lätt att kleta på och inte synas på täcket.

Jag provat fy-sprej för hundar, luktar ap-skit och smakar beskt nåt så in i.. :crazy: Ja jag fick droppar i munnen när jag sprejade på täcket.. :crazy: SPY!!
Märkte iaf inte om det verkade för vi hade inte täcket så mkt efter det, men jag tror det.

No-bite cream eller cribhalt brukar göra susen!

Sen finns det vissa hästar som struntar i det också, men det är värt att prova...

Det är INTE speciellt smarrigt kan jag tillägga, och man MÅSTE ha handskar när man kletar på det

Bit-ej-spray för hundar. Skadar inte täcket, osynligt men smakar pekka (som någon tidigare konstaterat).

Bara lukten brukar verka avskräckande.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 524
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 263
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka