Medeltida hästar

Welsh mountainponny? :confused: Jag tyckte det såg ut som en Welsh Cob eller möjligen en Welshponny av cobtyp. Svårt att avgöra hur stor mannen i filmen var.

Welsh mountainponny? :confused: Jag tyckte det såg ut som en Welsh Cob eller möjligen en Welshponny av cobtyp. Svårt att avgöra hur stor mannen i filmen var.
Jag tänker att vissa britter inte skiljer på sektionerna så slaviskt. Alla welshponnys har samma ursprung från Wales. Jag tror inte att han använder "welsh mountain" för att säga "sektion a" utan för att säga welshponny. Och det är mycket troligt att någon form av welshponny fanns på gårdarna på medeltiden.

Jag tänker att vissa britter inte skiljer på sektionerna så slaviskt. Alla welshponnys har samma ursprung från Wales. Jag tror inte att han använder "welsh mountain" för att säga "sektion a" utan för att säga welshponny. Och det är mycket troligt att någon form av welshponny fanns på gårdarna på medeltiden.

Fast det kändes väldigt slarvigt... Bättre att säga welshponny då (vilket iofs inte heller är rätt). Den häst han beskriver låter dessutom mer som en häst av cobtyp, inte en häst som kommer från Wales bergsområden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 207
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: ponny
·
Hästmänniskan Fungerar plegicil på människor också? Jag använder det när jag ska börja skritta hästarna vid hand efter boxvila. Effekten är ju...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Brodd och skydd?
  • Stora shoppingtråden III