Medlem i/tävla för flera klubbar?

Isolfur

Trådstartare
Jag är medlem i en brukshundklubb sedan några år tillbaka. Den ligger långt bort för mig, så att åka dit för att träna till vardags är praktiskt omöjligt, men det är en aktiv klubb med mycket kurser, KM och andra aktiviteter som jag gärna åker på. Känner mycket folk och träningskompisar där.
Sen har vi en lokal kennelklubb i staden där jag bor. Ganska tråkig klubb med få kurser, men fina träningsplaner och lätt att ta sig dit. Var medlem där för många år sedan och rätt aktiv tills det rann ut i sanden.

Min tanke nu är att igen bli medlem i den lokala kennelklubben, för att kunna åka dit och träna. Enligt SBK Tävlings hemsida så har jag skrivit in brukshundklubben som min hemmaklubb. Kan det då ställa till problem om jag vill vara med på lokala klubbens KM osv, trots att jag är medlem?

Min fråga är helt enkelt: finns det något som hindrar att jag är medlem, och aktiv, i två olika klubbar samtidigt?
 
Det finns inget som hindrar dig från att vara medlem i flera klubbar, inte heller att aktivt engagera dig eller vara med på olika aktiviteter. Du får bara tävla för en klubb, och det är upp till klubbarna själva att avgöra vilka som får vara med på tex KM. Hos vissa räcker det med att vara medlem, andra vill att man ska tävla för klubben.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 679
Senast: clovergirl
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 888
Dressyr Suck... jag vet inte om någon minns min tråd om att ev sälja hästarna? Det har inte blivit av. Fortfarande är min lust att komma vidare...
Svar
1
· Visningar
1 022
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite osäker på vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den om den hamnat fel. Ja, som rubriken lyder har...
Svar
9
· Visningar
1 457
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp