Välja tränare

Asa_S

Trådstartare
Suck... jag vet inte om någon minns min tråd om att ev sälja hästarna? Det har inte blivit av. Fortfarande är min lust att komma vidare starkare än att sluta. Problemet är att jag ju inte kommer vidare utan tränare. Tidigare har åldern på mina barn gjort det omöjligt att rida tillräckligt regelbundet för att jag ska ha velat binda upp mig för en tränare, men nu tycks det finnas utrymme.

Men då kan jag inte bestämma mig! Det finns en tränare med egen ridvolt ca 5 km bort, aktiv tränare på stor klubb men rider själv inte på samma nivå som förut efter en olycka. Brukar gå att få privatlektioner. Har ridit regelbundet men kortare perioder för denna tidigare med helt annan typ av häst, varit nöjd.

Den andra bor längre bort, vägen är rätt usel och längre men hon har eget ridhustält, 20*40. Tävlar själv på högsta nivå här omkring och tränar för hitresande tränare, har rätt många elever. Ridit för en gång, trodde det skulle bli bara 2 men visade sig att vi var i grupp. Tränare för ekipage tävlande för annan stor klubb.

Ca 15 km bort finns ridhus ledigt efter 21 vardagar, skulle kanske gå att få närmsta tränaren dit men har inte kollat vilka regler som finns kring det. Tyvärr brukar de sätta upp regler vartefter saker inträffar, dvs det är inte säkert att det går att fortsätta rida för utomstående tränare när jag väl börjat. Går ev att lösa genom att boka hela ridhuset, men det finns dåliga erfarenheter av detta sedan tidigare träningar i hoppning.

Kostnaden kan skilja men är eg inte relevant eftersom jag tänker mig varannan vecka efter inledande mer intensivt. Vägen till ridhuset helt OK, men eftersom jag är kvällstrött :crazy:

Vilken skulle ni välja? Skulle gärna rida för den närmaste, men då är problemet kontinuiteten samt storleken på ridvolten. Vill ju inte göra uppehåll precis när vi börjat komma någonstans.

Tyvärr tycks jag vara drabbad av beslutsångest. Finns det några saker här som skulle påverka erat beslut?

Edit: det finns faktiskt en tredje tränare. En av mina gamla ridlärare är tydligen tränare på en klubb ca 4 mil härifrån, där det finns ridhus. Henne har jag ridit för med denna häst och gillar starkt hennes upplägg. Dock innebär detta medlemsskap och ridhuskort i ytterligare en klubb vilket tillsammans med vägsträckan faktiskt känns som ett klart minus. Går ej att få till ridhuset här eftersom hon vill ha minst 5 ekipage, vilket inte går att få. Mitt förstaval, men troligtvis är hon mycket mindre flexibel i sina tider och då funkar det inte att åka dig pga skiftjobbande sambo.
 
Senast ändrad:
Sv: Välja tränare

Men kontinuiteten borde väl kunna fungera för tränare nr 2 (med ridhustält) bara du ser till att boka privatlektion istället för grupp? Annars kan ett annat alternativ vara att träna för tränare 1 när underlaget tillåter och sedan kolla upp möjlighet att använda tränare 1 i ridhuset när vädret blir sämre?
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 515
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 058
Senast: Smurfoff
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp