Bukefalos 28 år!

Medryttare vs halvfodervärd

Har inte läst alla svar och någon har säkert redan skrivit detta i min värld står detta för:

Fodervärd - Står för alla kostnader och ansvar Ägaren för försäkring
Halvfodervärd -Står för halva kostnaden av hästen och halva ansvaret. Ägaren för försäkringen
Medryttare betalar en liten del eller. inget alls beroende på efterfrågan. Och är mer styrd av ägaren.

Har bara varit fodervärd och aldrig nyttjat medryttare/halvfodervärd
 
Visserligen kan man vara medryttare på,samma häst i många år, men i min värld kan både medryttare och hästägare hoppa av med rätt kort varsel och det är ofta muntliga överenskommelser.

En halvfodervärd har väl normalt ett kontrakt med en reglerad uppsägningstid på minst ett par månader.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
Svar
18
· Visningar
801
Senast: Stergo
·
IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
494
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: co-SMAD4
·
Tjatter Som rubriken lyder, går det att betala med cash på Dreamhack? Avkomman ska dit tillsammans med kompisens familj över dagen och avkomman...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp