Medryttare

Hur ser ridvägarna ut nu så här i ett mörkt lerigt Sverige. Jag rider ogärna runt med pannlampa i skogen.

Fast i just detta fall är väl det ganska orelevant? Jag förstår att alla inte vill rida runt med pannlampa i skogen. Jag gör det helst inte heller utan håller mig till grusvägarna när det är mörkt.

Men just i detta fall är ju överenskommelsen att man ska ut? Detta eftersom hästen inte trivs på ridbanan. Jag tänker att det var överenskommelsen från början och är man inte okej med den skulle man sagt nej till att rida hästen.

Det är ju helt okej att ha preferenser och saker man inte tycker är okej eller inte vill göra men då får man ju tacka nej till hästägare/häst som inte passar för det man vill göra :) Det är ju faktiskt inte svårare än så. Oavsett vad man själv känner. Är dealen: hästen ska ridas ut för att den inte gillar att ridas på banan. Då får man ju glatt göra det, oavsett vad man egentligen hade velat för man har tackat ja till samarbetet och därmed dealen. Jag hade också blivit upprörd om jag kommit överens om något som sedan medryttaren struntar blankt i och bara sagt ja för att sedan göra som denne vill.
 
Hur ser ridvägarna ut nu så här i ett mörkt lerigt Sverige. Jag rider ogärna runt med pannlampa i skogen.
Grusvägarna är ju som allra bäst den här årstiden mjuka och härliga, skogsstigarna tycker jag är helt okej att skritta på om det inte är ett väldigt stalltätt område hästen bor i :) pannlampor finns superbra modeller numera. Men är man rädd för att rida ut i mörker lera blåst regn osv så svarar man väl helt enkelt inte på en sån annons.
 
Jag har absolut inte sagt att hon behöver göra det oavsett väder, men eftersom vi inte har något ridhus, o då har jag sagt att det ok att vila, samma gäller ju mig! Men var mer att jag inte ville att hon skulle vara i paddocken för min häst HATAR det, han hoppar seriöst ut o paddocken om man nu förmodan skulle få in han där, spelar ej roll om man tänker rida eller inte 😅 och att man går med på det från början och sen slutar lyssna för känner inte för att lyssna det tycker jag är fel! ”Begränsningar” gäller ju även mig då jag ocå rider i skogen o rider ut i de flesta väder, inte storm, spikregn eller snöstorm men annars förösker jag ge mig ut! Hade det sett annorlunda ut tex att jag bara red på banan eller bara tränade o hon fick stå för uteritterna hade jag förstått att hon gjorde som hon gjorde men nu ser det annorlunda ut, och är man inte intresserad av en sådan häst ska man självklart inte svara på en sådan annons ☺
Du behöver inte försvara ditt agerande alls! Även om din häst hade älskat paddocken så har du all rätt i världen att förbjuda din medryttare att vara där. Din häst - du bestämmer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 348
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 788
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 322
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp