Medryttare

Menar du på allvar att du varit mindre rädd om din häst om den kostat 100.000 eller 50.000?
Vad tror du själv? 🙄 alltså ärlig talat. Bara för vissa personer läser det andra skriver här på buke som satan läser biblen så gör det inte till en sanning. Skall man behöva skriva ut allt i minsta detalj som det absolut inte kan missförstås? Alltså förlåt men det orkar jag verkligen inte. Det är väl inte någon normalt funtad människa som tänker så. Jag snackade om utrustning i inlägget innan.
 
Vad tror du själv? 🙄 alltså ärlig talat. Bara för vissa personer läser det andra skriver här på buke som satan läser biblen så gör det inte till en sanning. Skall man behöva skriva ut allt i minsta detalj som det absolut inte kan missförstås? Alltså förlåt men det orkar jag verkligen inte. Det är väl inte någon normalt funtad människa som tänker så. Jag snackade om utrustning i inlägget innan.
Du har gång på gång poängterat att din häst minnsann kostar mycket och då är den värld mer. Jag är ledsen att jag missuppfatat dig men min åsikt är exakt den samma när det gäller utrustningen.

Menar du då att du tar hand om 40.000 kr sadeln bättre än 20.000 eller 10.000 kr sadeln? Tar man inte väl hand om utrustningen man får låna utan att ens tänka på värdet?
 
Om man står på en dyrare anläggning som ger mer roliga träningsmöjligheter för eventuella medryttare så tycker jag det är helt rimligt att ta betalt. Även att man använder medryttaren för att "ha råd". Dvs då ser jag medryttarens betalning mer som att dom betalar för tillgången till anläggningen än till hästen.

Bor hästen i mer primitiva stall så är det ju betydligt billigare hyra, och mer sällan som hästägaren tar betalt.
 
Det är väl både en hjälp man får som hästägare men även en möjlighet som medryttare?

Det är billigare än ridskola men ändå lär du dig saker? Billigare än att äga häst och slippa ansvaret.

Såklart avgör man själv om de är värt att betala eller inte men att påstå att de är fel att betala för de känns konstigt 🙂
Är det bara en tjänst man gör utan egen vinning skulle ju medryttaren vilja HA betalt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 396
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
955
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 230
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp