Lingon7

Trådstartare
Vi har/använder oss av Kraafts lucern hack. Har hört att det innehåller melass, är de dåligt eller bra? är det någon annan här som använder sig av kraafts lucern hack? Rekommenderar ni de?
 
Till normalt friska hästar är det nog varken bra eller dåligt.
Har man en fångbenägen häst vill man minimera mängden socker i maten och då är det rimligt att undvika melass.
 
Är ganska säker på att krafft har lucernhack både med och utan melass.

Många hästar gillar melass, det kan göra att kinkiga hästar äter upp. På en frisk häst tycker inte jag det spelar någon roll i övrigt.
 
Är ganska säker på att krafft har lucernhack både med och utan melass.

Många hästar gillar melass, det kan göra att kinkiga hästar äter upp. På en frisk häst tycker inte jag det spelar någon roll i övrigt.
Okej, de får lucernet till eftermiddan, de brukar inte äta upp de är för att höet innehåller så pass mycket energi att de måste väga upp med protein. Den andra äter de för att få i sig protein och den andra för att få i sig lite oestress efter som att lucern är mjukt. Vårt har 10% i sig men de äter inte up allr hela tiden så rekommenderar ni krafft är de dåligt?
 
Är ganska säker på att krafft har lucernhack både med och utan melass.

Många hästar gillar melass, det kan göra att kinkiga hästar äter upp. På en frisk häst tycker inte jag det spelar någon roll i övrigt.
Okej, jag såg att deras bara har melass men att lucern pellets inte har de. Eller så var det npgon lucern hack pure som inte hade det. Jag är rätt säker på att vi har de med melass men jag kom på att tänka på de nu.
 
Okej, de får lucernet till eftermiddan, de brukar inte äta upp de är för att höet innehåller så pass mycket energi att de måste väga upp med protein. Den andra äter de för att få i sig protein och den andra för att få i sig lite oestress efter som att lucern är mjukt. Vårt har 10% i sig men de äter inte up allr hela tiden så rekommenderar ni krafft är de dåligt?
Nej jag ger också lucernhack med melass, det är ingen fara 😊
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! tänkte ge min häst anis som en smakförhöjare då hon är extremt kräsen. Har köp hela anis frön men tänker att det är bäst att mala...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: super
·
Utrustning Är det någon som ridit på olika utformningar av korta hackare som upplevt någon skillnad på dom? Rider ut på ponnyhack och häst blir...
Svar
1
· Visningar
291
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
11
· Visningar
390
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, är det vanligt att silage till häst innehåller lucern???🤔Bra eller dåligt?(Vet ju att lucern i övrigt är bra t.ex för att höja...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp